۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
  • کد خبر: 285670
امارات از کاهش عرضه نفت اوپک حمایت می‌کند

امارات از هر اقدامی از سوی اعضای اوپک برای برقراری ثبات و بازگرداندن تعادل به بازارهای جهانی نفت خام حمایت می‌کند.

به گزارش روزنامه خلیج تایمز، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، روز چهارشنبه (23 آبان‌ماه) گفت: اوپک و هم‌پیمانان اجازه بالارفتن سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام را نمی‌دهند و برای بازگرداندن تعادل به بازار، تا جایی که نیاز باشد تولید را کاهش می‌دهند یا تعدیل می‌کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان نفت برای حفظ ثبات بازار و نگه داشتن ذخیره‌سازی در سطح کنونی اقدام لازم را انجام می‌دهند.

رئیس دوره‌ای اوپک ادامه داد: تولید نفت اکنون فراتر از انتظارهاست و اوپک و هم‌پیمانان نیاز دارند راهبرد خود را تغییر دهند.

المزروعی گفت: بنیان‌های بازار هم‌اکنون منطقی است و نیازی به معاملاتی با قیمت‌های پایین، مانند آنچه روز سه‌شنبه (22 آبان‌ماه) شاهد بودیم، نیست.

به گفته وی، کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در گذشته نیز برای متعادل کردن بازار تولید را کاهش داده‌اند، اگر چنین اقدامی دوباره لازم باشد تکرار می‌کنیم.

وزیر انرژی امارات تاکید کرد: تولیدکنندگان نفت به دنبال یک قیمت مشخص نیستند، بلکه می‌خواهند ذخیره‌سازی‌های نفت را در سطح میانگین پنج ساله حفظ کنند.

المزروعی گفت: اوپک و هم‌پیمانان نیاز دارند در سال آینده میلادی با هدف پیشگیری از مازاد عرضه در بازار نفت، تولید نفت را کاهش دهند، هم‌اکنون بر سر این موضوع نیز میان اعضا اجماعی برای بازگرداندن ثبات به بازار وجود دارد.

وی اظهار کرد: پیش‌تر اگر برنامه کاهش عرضه را از سال 2017 آغاز نمی‌کردیم، با خطر افزایش سطح ذخیره‌سازی‌ها روبه‌رو می‌شدیم، از این رو اکنون هم اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد.

رئیس دوره‌ای اوپک تاکید کرد: پر واضح است که نیاز داریم از افزایش تولید به سوی کاهش تولید حرکت کنیم و امارات از هر گونه اقدام و تصمیم اوپک برای متعادل کردن بازار حمایت می‌کند.

کد خبر 285670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =