توسعه گازرسانی ایران در دنیا کم‌نظیر است

رئیس جمهوری در آیین توسعه گازرسانی استان آذربایجان غربی گفت: گازرسانی شهری و روستایی ایران در دنیا کم‌نظیر است و میزان گازرسانی سال‌های اخیر با دوران قبل قابل مقایسه نیست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، رئیس جمهوری در آیین توسعه گازرسانی استان آذربایجان غربی از فعالیت‌های وزرات نفت و شرکت ملی گاز به سبب توسعه گاز در کشور قدردانی کرد.

حسن روحانی، خطاب به مدیران شرکت ملی گاز گفت: باید از شما و دوستانی که این مسئولیت سنگین را به‌عهده گرفته‌اید، تشکر کنم. تصور می‌کنم طرح گازرسانی در ایران (شهرها و روستاها) در دنیا اگرنه بی‌نظیر، ولی کم‌نظیر است.

وی با تاکید بر این‌که شرکت ملی گاز ایران در دولت یازدهم یکی از افتخارات ما بود که موفق شد ۹ هزار روستا را گازرسانی کند و در دولت دوازدهم نیز این کار ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شبکه گسترده گازی در کشور که به تمام شهرها، روستاها، صنایع و اقصی نقاط ایران عزیز، به غیر از یکی دو استان که کمی عقب هستند، دسترسی پیدا کرده، در واقع، کاری بسیار سنگین و خطیر است؛ اقدامی که می‌تواند به محیط زیست، رفاه و آسایش مردم کمک کند و صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به همراه داشته باشد.

رئیس‌جمهوری درباره اجرای طرح‌های گازرسانی شهری و روستایی در کشور تصریح کرد: طرح گازرسانی شهری و روستایی، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های دولت یازدهم و دوازدهم است که با تاریخ گازرسانی ما از گذشته، یعنی از آغاز گازرسانی تاکنون، قابل مقایسه نیست و این تحولی بسیار ارزشمند است.

روحانی با اشاره به گازرسانی شهری و روستایی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: بیش از حدود 670 روستای استان آذربایجان غربی در دولت یازدهم و دوازدهم گازرسانی شده‌اند. اکنون نیز شاهد گازرسانی به ۲۰۰ روستا و آغاز عملیات اجرایی برای ۵۹ روستای دیگر هستیم که امیدوارم نتایج مثبت آن به‌زودی خود را در این استان نشان دهد.

کد خبر 285759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =