گازرسانی مصداق بارز نقش لبخند بر چهره مردم است

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: رئیس جمهوری همواره تاکید داشته‌اند که دولتی‌ها باید لبخند را بر چهره مردم بنشانند، گازرسانی مصداق بارز این لبخند است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، حسن منتظر تربتی، در آیین توسعه گازرسانی استان آذربایجان غربی که شامگاه دوشنبه (28 آبان‌ماه) با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، خطاب به دکتر حسن روحانی گفت: شما همیشه تاکید داشتید که ما دولتی‌ها باید کاری کنیم تا لبخند بر لب مردم نقش ببندد و اکنون با اطمینان می‌توان گفت که انجام پروژه‌های گازرسانی، مصداق بارز این لبخند است.

وی با بیان این‌که نهضت گازرسانی به روستاها با پیشنهاد وزیر نفت دولت یازدهم و با تصویب بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 در مجلس شورای اسلامی آغاز شد، اظهار کرد: در بخش گازرسانی به شهرها نیز اقدام‌هایبسیار خوبی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان و به‌خصوص شهر زاهدان انجام شد، همچنین در بسیاری از استان‌ها در دولت یازدهم، شاهد اتصال آخرین شهرها به شبکه سراسری گاز بودیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به این‌که در بخش گازرسانی روستایی تا پیش از آغاز کار دولت یازدهم، تعداد روستاهای متصل به شبکه گاز، حدود ۱۴ هزار روستا بود، گفت: اکنون این رقم به ۲۷ هزار روستا رسیده است، امسال نیز ما در هر روز کاری  ۱۰ روستا را به شبکه گاز متصل کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره گازرسانی به استان آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز، شهر سرو و ۲۰۰ روستای این استان با هزینه‌ای معادل ۱۴۰ میلیارد تومان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

به گفته تربتی، هم‌زمان با این افتتاح، برنامه کلنگ‌زنی گازرسانی به ۵۹ روستای دیگر در استان آذربایجان غربی با هزینه ۱۱۵ میلیارد تومان در دست اقدام است و تا پایان سال، ۲۰۰ روستای دیگر به شبکه گاز متصل خواهند شد.

مقایسه آمار گازرسانی در دوران پیش و پس از آغاز کار دولت تدبیر و امید از دیگر محورهای سخنان معاون وزیر نفت در امور گاز بود. وی در این باره گفت: تا پیش از آغاز کار دولت یازدهم 14 هزار روستا در کشور از نعمت گاز بهره‌مند بودند، اما از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 13 هزار روستای دیگر به آمار گازرسانی روستایی افزوده شده است و اکنون 27 هزار روستا در کشور به شبکه گازرسانی متصل هستند. 

مدیرعامل شرکت ملی گاز آمار بهره‌مندی مناطق شهری از گاز طبیعی را 97 درصد اعلام کرد و درباره تاثیر این میزان گازرسانی اظهار کرد: بیش از 100 هزار میلیارد ریال از محل فروش گاز در داخل کشور برای پرداخت یارانه اختصاص یافته است.

کد خبر 285760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =