مشتریان جدیدی برای فروش نفت داریم

​معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران تاکید کرد: مشتریان جدیدی را کشف کرده و نفت‌مان را به آنها فروخته‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری در گفت‎وگو با خبرگزاری کیودو ژاپن، این مطلب را اعلام و اظهار کرد: به جهان اطمینان می‌دهم اگر ایران از منبع اصلی درآمد خود محروم شود، سکوت نخواهیم کرد و در زمان خود تدابیر مناسب را به‌کار خواهیم گرفت.
 خبرگزاری کیودو ژاپن درباره این گفت‌وگو که امروز (چهارشنبه، 14 آذرماه) منتشر شد، نوشت: جهانگیری «هویت مشتریان جدید» نفتی ایران را فاش نکرد، اما گفت برای مثال به دنبال رایزنی برای خرید بیشتر نفت ایران توسط چین، روسیه و سایر کشورهای آسیایی هستیم.
 به نوشته این خبرگزاری، معاون اول رئیس جمهوری ایران در این گفت‌وگو تهدید کشورهای مختلف ازسوی آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران را «بسیار خطرناک»، اما در عین حال «غیرممکن» خواند.
 جهانگیری تاکید کرد: ایران به‌رغم تحریم‌های آمریکا می‌تواند صادرات نفت خود را به سطح قبل از 4 نوامبر، یعنی زمان آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازگرداند.
کیودو ژاپن نوشت: جهانگیری تاکید کرد به رغم فشار آمریکا بر متحدانش برای جلوگیری از خرید نفت ایران، تهران آماده است نگرانی شرکت‌های ژاپنی را که تمایل به ادامه کار با ایران دارند، کاهش دهد.
وی اظهار کرد: ما آماده مذاکره با شرکت‌های ژاپنی علاقه‌مند به ادامه کار در ایران، برای دستیابی به راه‌حل‌های جدید به منظور کاهش نگرانی‌های آنها هستیم.
جهانگیری گفت: دولت و شرکت‌های ژاپنی همواره راه‌های خود را برای عبور از فشارهای ایالات متحده داشته‌اند و ما امیدواریم آنها دوباره از ابداعات خود استفاده کنند تا همچنان به عنوان واردکننده عمده نفت ایران باقی بمانند.
ژاپن جزو هشت کشوری است که از تاریخ 4 نوامبر برابر با 13 آبان معافیت 6 ماهه از ایالات متحده در خصوص واردات نفت ایران کسب کرده است.
کد خبر 286054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =