۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
  • کد خبر: 286114
اجرای طرح کهاب در ۹۷ درصد از مجاری عرضه کشور

مجری طرح کهاب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تجهیز بیش از ۹۷ درصد مجاری عرضه کشور (حدود ۳۷۰۰ جایگاه) به تجهیزات و ادوات مورد نیاز کنترل بخار بنزین (STAGE I) خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، فرهاد عبدالله‌پور با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) افزون بر جلوگیری از اتلاف بنزین، بهبود و سالم‌سازی محیط زیست را در بر خواهد داشت و به همین منظور شناسایی و کنترل مکان‌های انتشار بخار بنزین از زمان دریافت و ذخیره بنزین در انبارهای نفت تا تحویل آن به مصرف‌کننده در جایگاه‌ها در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اجرای سامانه stage II + vapor saver در تعدادی از جایگاه‌های سطح کشور و تجهیز 5 هزار دستگاه تانکر حمل زمینی بنزین به تجهیزات هدایت و نگهداری بخار بنزین، از دیگر اقدام‌هایی است که تاکنون در این زمینه اجرایی شده است.

عبدالله‌پور به طراحی و نصب سامانه بازیافت بخار بنزین (VRU) در یکی انبارهای نفت تهران (شمال‌غرب) به شیوه تبریدی اشاره کرد و گفت: قابلیت این سامانه جلوگیری از ورود روزانه 6 هزار مترمکعب بخار بنزین به هوا است، ضمن این‌که حدود 9 هزار لیتر در روز نیز بازیافت بخار بنزین حاصل می‌شود.

وی با اشاره به نصب سامانه بازیافت بخار بنزین در انبار نفت شهر کرج به شیوه غشایی افزود: قابلیت این سیستم جلوگیری از ورود روزانه 4 هزار متر مکعب بخار بنزین به هوا است و حدود 6 هزار لیتر در روز نیز از بازیافت بخار بنزین، استحصال می‌شود.

عبدالله‌پور تغییر کاربری سامانه بازیافت بخار بنزین در انبار نفت شهر بندرعباس به شیوه جذبی و طراحی و نصب این سامانه (به همین روش) و تغییر بازوهای بارگیری در انبار نفت کلانشهر اصفهان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و از شروع عملیات اجرایی نصب سامانه بازیافت بخار بنزین به شیوه جذبی در انبار نفت چهار کلانشهر تبریز، مشهد، اراک و اهواز خبر داد.

عبدالله‌پور همچنین به برگزاری سه دوره آموزشی در بندرعباس و بابلسر اشاره و تصریح کرد: این دوره‌ها با محوریت «آشنایی و نظارت بر طرح» معادل 6 هزار و ۴۸۰ نفرساعت بوده که برای کارشناسان اچ‌اس‌یی مناطق در مدت 9 روز برگزار شده است.

کد خبر 286114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =