۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
  • کد خبر: 286119
سیاست‎ها و اولویت‎های کاری اویک تشریح شد

مدیرعامل شرکت اویک، توجه به اصول و سلامت حرفه‌ای در محیط کار، مبارزه با فساد و حداکثرسازی فعالیت‌های شفاف را از جمله سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های خود در راهبری و مدیریت این شرکت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا منوچهری امروز (شنبه، 17 آذرماه)، در آیین معارفه خود به عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک)، عنوان کرد: توسعه و بهبود زیرساخت‌های اصلی به‌ویژه زیرساخت مهندسی، کنترل پروژه، مالی و فاینانس، از دیگر راهبردها در مدیریت اویک است.

وی با قدردانی از مجموعه مدیرانی که در بنیانگذاری و رشد و توسعه شرکت اویک نقش داشته‌اند، گفت: همواره شاهد بوده‌ام که گروه اویک تلاش کرده است رسیدگی به دغدغه‌های کارفرمایان خود را در اولویت کاری‌ خود قرار دهد و هم‌اکنون نیز اینجانب متعهد هستم با انجام مناسب امور و تعهدهای شرکت اویک، این روحیه را در این مجموعه تقویت کنم.

منوچهری با تأکید بر این‎که شرکت اویک و شرکت‌های تابع آن در چارچوب یک گروه بزرگ، فعالیت در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را در دستور کار دارند، اظهار کرد: شرکت اویک زنجیره گسترده‌ای از فعالیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش را برعهده گرفته که این موضوع در عین این‎که بسیار حائز اهمیت است، استمرار موفقیت و رشد واقعی در آن بسیار حساس و مشکل خواهد بود. شرکت اویک نقش یک حلقه واسط و تعیین‌کننده را دارد که از یک سو، طرف قرارداد کارفرمایان است و از سوی دیگر، با سازندگان، پیمانکاران، بانک‌ها، مهندسان مشاور و شرکت‌های خارجی در تعامل است که در نتیجه این تعامل‌ها و فعالیت‌ها، پروژه‌ها و تعهدهای اویک به نتیجه می‌رسد.

منوچهری توضیح داد: شرکت اویک از مرز فعالیت‌های مشاوره‌ای و پیمانکاری عبور کرده و با اخذ تأیید صلاحیت به‌عنوان یک شرکت اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی، در چارچوب یک شرکت توسعه‌دهنده و اپراتور، نقش‌آفرینی اصلی‌تری را در عرصه صنایع نفت و گاز کشور به عهده گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که با سیاست‌های جدید شرکت ملی نفت ایران در زمینه نقش یافتن شرکت‌های غیردولتی و خصوصی در حوزه بالادستی، شرکت اویک بتواند جایگاه خود را در بخش بالادست صنعت نفت تثبیت کند.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت اویک با بیان این‎که ایران در شرایط کنونی، در بطن یک جنگ اقتصادی تمام عیار با استکبار جهانی به‌ویژه با ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است، یادآور شد: صنعت نفت ایران، امروز به کار بیشتر، توسعه فناوری، خوداتکایی و افزایش تولید نیاز دارد. صنعت نفت همیشه کلیدی‌ترین بخش در اقتصاد ایران بوده و از همین رو، دشمنان، این صنعت را به صراحت آماج تهاجم خود قرار داده‌اند. بر این اساس، کار و فعالیت ما جزئی مهم در این مبارزه حیاتی است و موفقیت ما دستاورد بزرگی در مقابل دشمنان ماست که می‌خواهند بخش نفت و گاز ایران را متوقف کنند.

مدیرعامل اویک، برخی از سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های خود در مدیریت و راهبری گروه اویک را تشریح و تصریح کرد: تبدیل اویک به یک شرکت اکتشاف و تولید (E&P) به‌عنوان هسته اصلی کار در طولانی‌مدت با فرض این‎که سیاست‌های دولت و وزارت نفت به‎منظور نقش‌پذیری بخش غیردولتی در این زمینه باشد، همچنین توسعه و بهبود زیرساخت‌های اصلی به‌ویژه زیرساخت مهندسی، کنترل پروژه، مالی و فاینانس، از دیگر راهبردها در مدیریت اویک است.

وی به‌کارگیری مؤثر و با نگاه استراتژیک منابع شرکت اعم از قراردادهای موجود و نیروهای انسانی متخصص و ذی‌نفعان را به‎منظور رشد و ارتقای شرکت حائز اهمیت برشمرد.

مدیرعامل اویک، یکی دیگر از راهبردهای اصلی خود در مدیریت این مجموعه را صیانت از بازنشستگان صنعت نفت برشمرد و افزود: اویک به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، خود را ملزم می‌داند تا با حداکثرسازی منافعش، حافظ منافع بازنشستگان این صنعت به‌عنوان سهامداران اصلی اویک باشد.

منوچهری با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی ایرانی به‌ویژه پیمانکاران و سازندگان تجهیزات در مسیر خودکفایی ملی، بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، توجه به اصول حرفه‌ای و سلامت حرفه‌ای در محیط کار، مبارزه با فساد و حداکثرسازی فعالیت‌های شفاف و سالم در شرکت، از دیگر سیاست‌ها و جهت‌گیری‌ها در راهبری و مدیریت اویک خواهد بود، ضمن این‎که به افزایش مستمر توان رقابتی شرکت هم به‌طور ویژه توجه می‌شود، به طوری که به‌عنوان شرکت درجه نخست اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی شناخته شود.

وی یادآور شد: ما باید کاری کنیم که خلاقیت و ابتکار مدیران و کارشناسان شرکت ضامن موفقیت کاری ما باشد. کارشناسان ما باید از تکنولوژی‌های روز بهره‌مند شوند و به همین ترتیب شرکت در همه زمینه‌ها از فناوری‎های های‌تک بهره‌مند شود.

اهم دستاوردهای اویک در سال‎های اخیر

در ادامه، بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیرعامل سابق اویک، اهم فعالیت‎ها و دستاوردهای این شرکت را در مدت زمانی که مدیریت آن را برعهده داشت تشریح کرد.

به گفته وی، بهره‎برداری کامل از طرح توسعه فازهای 17، 18 و 20، 21 میدان مشترک گازی پارس جنوبی و همچنین تحقق تولید 30 هزار بشکه‎ای از میدان مشترک نفتی آذر از جمله پروژه‎هایی است که در سال‎های اخیر عملیاتی شده است.

مشارکت اویک در طرح‎هایی از جمله ساخت کارخانه ان‎جی‎ال 3100، پتروشیمی دهلران، مجتمع پتروشیمی کیان، ذخیره‌سازی نفت خام قشم و طرح توسعه میدان منصوری از دیگر پروژه‎هایی است که محمدی به آنها اشاره کرد و افزود: در مجموع 4.7 میلیارد دلار پروژه‎ فعال در دستور کار اویک قرار دارد.

بر اساس این گزارش، آیین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید اویک، صبح امروز (شنبه، 17 آذر ماه) با حضور شماری از مدیران ارشد صنعت نفت برگزار شد.

پیش‎تر شرکت اویک از انتصاب غلامرضا منوچهری به عنوان عضو هیئت‎مدیره و مدیرعامل اویک خبر داده بود.

شایان ذکر است، نصرت رحیمی، رئیس هیئت‎رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت نیز در پیامی، از تلاش‎های بهزاد محمدی، مدیرعامل سابق اویک به پاس سه سال عهده‎داری راهبری این مجموعه قدردانی کرده است.


کد خبر 286119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =