خط انتقال گاز کهنوج - جیرفت قبل از زمستان به بهره‌برداری می‌رسد

خط لوله 72 کیلومتری کهنوج - جیرفت آخرین مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارد تا مردم جیرفت در فصل زمستان از نعمت گاز طبیعی ایمن و ارزان بهره‌مند شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فرهاد حسنی، مجری طرح خطوط انتقال گاز شرکت مهندسی و توسعه گاز درباره راه‌اندازی خط انتقال گاز جدید از مسیر کهنوج به جیرفت گفت: با پایان جوشکاری خط لوله 72 کیلومتری کهنوج - جیرفت، این پروژه اکنون در مرحله تست قرار دارد که تلاش می‌کنیم پیش از آغاز فصل زمستان، مردم جیرفت از نعمت گاز برخوردار شوند.

وی درباره مزیت‌های گازرسانی به جیرفت اظهار کرد: استان کرمان از استان‌های مهم برای توسعه صنایع است و اکنون با گازرسانی به جیرفت، زمینه شکوفایی صنایع و اشتغال‌زایی برای جنوب این استان فراهم می‌شود.

مجری طرح خطوط انتقال گاز شرکت مهندسی و توسعه گاز، هدف از اجرای این طرح را رفع محدودیت مصرف گاز استان کرمان عنوان کرد و ادامه داد: با بهره‌برداری از این خط انتقال گاز، از محدودیت‌های مصارف خانگی، صنعتی، خدماتی و نیروگاهی در استان کرمان کاسته می‌شود.

حسنی ارزش این پروژه را بیش از 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در مسیر خط لوله کهنوج - جیرفت، دو شهرک صنعتی فاریاب و جیرفت قرار دارند که با گازدار شدن منطقه، از مصرف بی‌رویه سوخت فسیلی مایع در این شهرها نیز جلوگیری می‌شود و گامی به سوی رونق اقتصادی و آبادانی منطقه برداشته خواهد شد.

کد خبر 286158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =