می‌توان سوخت ارزان‌تری در اختیار رانندگان منظم قرار داد

رئیس جمهوری گفت: برای تشویق رانندگان منظم می‌توان سوخت ارزان‌تری در اختیار آنها گذاشت و چه اشکالی دارد که در این خصوص سوخت دو نرخی اعمال شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، 19 آذرماه) در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی، توجه ویژه به بخش حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: در پنج سال گذشته در بخش حمل‌ونقل کارهای بسیار بزرگی انجام شده و راه‌آهن از اهداف و اولویت‌های مهم دولت بوده و امروز نیز توسعه آن ضروری است، زیرا وسیله‌ای مطمئن، امن، راحت و با رفاه بیشتر برای جابجایی مسافر و انتقال بار به‎شمار می‌رود.

وی به افزایش ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: در این حوزه باید با وزارت ارتباطات همکاری بیشتری داشت تا از طریق سیستم‌های هوشمند، کنترل‌ها به گونه‌ای انجام شود که افزایش ایمنی را به دنبال داشته باشیم. باید از طریق سیستم‌های هوشمند جاده‌ها را امن‌تر کرده و می‌توان از این طریق، راننده‌های منظم و دقیق را تشویق و کسانی که قوانین را رعایت نمی‌کنند به نحوی مورد تذکر قرار داد و برای تشویق راننده‌های منظم می‌توان سوخت ارزان‌تری در اختیار آنها گذاشت و چه اشکالی دارد که در این خصوص سوخت دو نرخی اعمال شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: سوخت در کشور ما تک نرخی است، در حالی که در دنیا در ایام مختلف نرخ‌های متفاوتی دارد.

روحانی عنوان کرد: امروز نیازمند نوسازی در جاده‌ها، وسایل حمل‌ونقل، راه‌آهن و ... هستیم و این کار سبب رفاه بیشتر مردم، حفظ محیط زیست و امنیت بالاتر می‌شود، همچنین باید گام‌های خود را در این زمینه با سرعت بیشتر برداریم.

وی با اشاره به اقدام‌های خوبی که در زمینه بنادر در سال‌های اخیر انجام شده است، گفت: در این زمینه ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن افزایش یافته است که می‌تواند تحرک بسیار ارزشمندی را در حوزه حمل‌ونقل ایجاد کند. بندر چابهار بخشی از قاره را به آسیای مرکزی، قفقاز، روسیه و اروپا متصل می‌کند و می‌تواند در حوزه حمل‌ونقل و جابجایی کالا نقش بسزایی ایفا کند، از این رو باید توسعه بنادر را با جدیت بیشتر پیگیری کنیم.

کد خبر 286161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =