افزایش ​استحصال برداشت با بهره‎مندی از دستگاه‎های فرآورش نفت در گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران از افزایش استحصال نفت با بهره‎مندی از دستگاه‎های فرآورش نفت خام در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، هوشنگ صیدالی با بیان این‎که توسعه صنایع نفت و گاز بدون توجه به آثار آن بر محیط‎ زیست، موجب بروز بحران‌های زیست‎محیطی می‌شود، گفت: این شرکت همواره خود را متعهد به حفظ محیط زیست پیرامونی می‌داند.

وی از استحصال ۲۱۰ هزار بشکه نفت با استفاده از دستگاه‎های (MOS & MOT) در این شرکت خبر داد و افزود: دستگاه‌های فرآورش نفت خام سالانه از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال‌های سوخت در محل چاه جلوگیری می‎کند.

صیدالی با بیان این‎که انجام آزمایش‎های جریانی سبب آلودگی محیط‌زیست و هدررفت سرمایه ملی می‎شود، گفت: باتوجه به سیاست‌های کلی شرکت ملی نفت و لزوم توجه به موضوع  توسعه پایدار، شرکت نفت و گاز گچساران موفق به در مدار قرار دادن سه دستگاه تفکیک‌گر سیار نفت MOS و یک دستگاه فرآورش MOT شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران افزود: کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی برای توسعه میادین، انجام عملیات به‎منظور بهره‌برداری به موقع از چاه از جمله مزایای استفاده از دستگاه‎های فرآورش نفت خام است.

صیدالی عنوان کرد: همچنین کارشناسان این شرکت موفق شدند در سال ۹۶ در مراحل مختلف عملیات سرچاهی، حدود ۹۰۰ هزار بشکه نفت را از چاه‎های کیلورکریم، گلخاری، پازنان و رگ سفید به وسیله دستگاه‎های (MOS & MOT)  استحصال کنند.

MOT دستگاهی است که به منظور فرآورش نفت و گاز بر روی چاه‎هایی که مشکل افت فشار پیدا کرده و نیاز به تعمیر دارند قرار می‎گیرد و از نفت‎ریزی جلوگیری به‎عمل می‎آورد و تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) نیز راه‎اندازی چاه‎هایی را که به دلایلی با افت فشار مواجه می‌شوند مقدور می‎سازد. این دو تجهیز در راستای پیشگیری از آلودگی‎های زیست‎محیطی و پیشگیری از هدر رفت نفت و گاز هنگام عملیات تعمیراتی خاص روی چاه‌ها استفاده می‎شوند.

کد خبر 286163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =