هدف اصلی احیای کارت سوخت جلوگیری از قاچاق است

رئیس دفتر رئیس جمهوری هدف اصلی احیای کارت هوشمند سوخت را جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه به کشورهای همسایه دانست.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمود واعظی، امروز (چهارشنبه، 21 آذرماه) پس از پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران به موضوع سوخت و همچنین احیای کارت هوشمند سوخت اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است تا همه کسانی که خودرو دارند کارت سوخت داشته باشند. هدف اصلی و مهم‌ترین اقدام ما جلوگیری از قاچاق سوخت به کشورهای همسایه است.

وی با بیان این‌که بنزین ثروت ملی است، بر لزوم صرفهجویی در مصرف این فرآورده تاکید کرد و افزود: بنزین در ایران لیتری هزار تومان عرضه می‌شود، در حالی که در برخی کشورهای همسایه تا 10 هزار تومان هم خریداری می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: اگر بنزین کالایی مثل نان بود که به طور مساوی همه مردم استفاده می‌کردند طبیعی بود که هرچقدر هم قیمت آن را پایین نگه می‌داشتیم، باز هم پول مردم در جیب‌شان بود، اما در شرایطی که درصدی از مردم از بنزین استفاده می‌کنند و درصدی به هیچ وجه استفاده نمی‌کنند، ما باید بتوانیم یارانه بنزین را به کسانی که نیازمند رسیدگی بیشتر هستند اختصاص دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی در‌باره اختصاص بنزین به افرادی که خودرو ندارند، عنوان کرد: این طرح در دولت بررسی شد. نقطه قوتش این است که همه به اندازه هم مصرف می‌کنند، اما نقاط ضعف این طرح بر نقاط مثبتش غلبه دارد، به همین دلیل دولت وارد این بحث نشده است.

کد خبر 286201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =