شرکت‎های انرژی دانا، سرمایه‎گذاری صنعت نفت و گسترش انرژی پاسارگاد تفاهم‎نامه امضا کردند

شرکت‎های انرژی دانا، سرمایه‎گذاری نفت و گسترش انرژی پاسارگاد به‎منظور توسعه اکوسیستم استارتاپی، حمایت از کسب‎وکارهای نوپا و تاسیس صندوق سرمایه‎گذاری خطرپذیر در حوزه انرژی، تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید پاک‎سرشت، مدیر امور پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز، امروز (چهارشنبه، 21 آذرماه) در آیین امضای این تفاهم‎نامه گفت: ورود به عرصه کسب‎وکار استارتاپی و اکوسیستمی که در حال شکل‎گیری است کار بسیار سختی به شمار می‌‌آید.

وی افزود: ایران کشوری است که اقتصاد آن بر پایه منابع است و محورهای اصلی آن باید تغییر یابد و بر پایه دانش و توسعه شکل گیرد.

مدیر امور پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز با بیان این‎که برای ماندن در این فضای کسب‎وکار باید مقاومت کرد، گفت: دوستانی که وارد چنین عرصه جدیدی از کسب‎وکار در حوزه انرژی شده‎اند بدانند که آینده روشنی پیش‎رو دارند، اما به ثمر رساندن این فعالیت نیازمند تلاش زیادی است.

به گفته پاک سرشت، باید مطالبه‎گری در این حوزه استمرار داشته باشد تا ذهنیت‎ها نسبت به این فضای جدید کسب‎وکار عوض شود.

وی در پایان گفت: همه باید تلاش کنیم تا سواد فناوری را بالا ببریم و با اکوسیستم جدید تطبیق دهیم تا بتوانیم از شرایط جدید به نحو بهتری بهره ببریم.

ابراهیم طالقانی، سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز در آیین امضای تفاهم‎نامه همکاری میان شرکت‎های انرژی دانا، سرمایه‎گذاری نفت و گسترش انرژی پاسارگاد گفت: امضای این تفاهم‎نامه تغییر و تحول چشمگیری را در عرصه فضای کسب‎وکار در حوزه انرژی به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: این‎که بخش غیردولتی علاقه‎مند ورود به حوزه‎های پژوهش و فناوری‎های کاربردی است، زمینه‎ساز شکل‎گیری فناوری‎های تولیدی خواهد بود.

طالقانی در پایان خواستار حمایت همه‎جانبه دولت و به‎ویژه شرکت ملی نفت ایران از شرکت‎های نوپا و نوظهور در عرصه فناوری‎های انرژی شد.

در ادامه این مراسم سیدمهدی میرمعزی، مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به نقش نوآوری در آینده کسب‎وکار کشور اشاره کرد و گفت: امروز با یک موج جدید، متغیر و قدرتمند روبه‌رو هستیم که باید انتخاب کنیم که به آن پشت کنیم، در مقابل آن بایستیم یا بر آن سوار شویم.

وی با بیان این‎که اگر چه کشور بنا به دلایل مختلف از کوران این تحولات به دور است، اما دیر یا زود با آن روبه‌رو خواهد شد، افزود: امروز ما و شما به عنوان بخشی از این صنعت، باید سعی کنیم  پاسخ مناسبی به این چالش‎ها بدهیم.

وی تنها راه مواجهه با شرایط موجود را نوآوری دانست و اظهار کرد: نوآوری در مدل کسب‎وکار، روش‎ها و رویه‎های عملیاتی باید ایجاد شود.

به گفته میرمعزی، همه این نوآوری‎ها خود بر بستر فناوری‎های پیشرفته استوار است و در حال تغییر و تحول هستند.

وی تصریح کرد: ورود به حوزه استارتاپ‎ها و سرمایه‎گذاری خطرپذیر یعنی رعایت مسئولیت اجتماعی، به‎کارگیری خلاقیت و نوآوری مستمر، کار گروهی از طریق همکاری فعالانه با بازیگران زنجیره ارزش و .... با امضای این تفاهم‎نامه، گام نخست برای ادامه این مسیر برداشته شده که برای اعتلای صنعت نفت، گاز و انرژی کشور است.

کد خبر 286205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =