شبکه هوای ابزار دقیق کارخانه‌ درود 2 به مجتمع درود 3 متصل شد

به‎منظور کاهش هزینه‌ها با استفاده از روشی ابتکاری، شبکه هوای ابزار دقیق کارخانه درود 2 و مجتمع کارخانجات درود 3 از طریق یک خط لوله 4 اینچ به یکدیگر متصل شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، به‎منظور یکپارچه‌سازی کارخانه درود 2 و مجتمع درود 3 و همچنین استفاده بهینه از تجهیزات، کاهش هزینه‌های عملیاتی و جلوگیری از استهلاک دستگاه‌ها در شرایط کنونی که صنعت نفت با تحریم‌های ظالمانه غرب روبه‌روست، متخصصان منطقه عملیاتی خارک، پروژه اتصال شبکه‌های هوای ابزار دقیق کارخانه درود 2 به مجتمع درود 3 را در دستور کار قرار دادند.

بر همین اساس پس از مطالعه دقیق موضوع، بررسی مسیر و برآورد امکانات و تجهیزات مورد نیاز، عملیات اجرایی این پروژه از سوی واحد تعمیرات مجتمع درود 3 بدون هیچ‌گونه هزینه مازاد و صرف بودجه و تنها با استفاده از امکانات موجود منطقه از جمله لوله‌های مغزی کارکرده حفاری، آغاز و پس از آزمایش‌های لازم و پاکسازی خط لوله، وارد سرویس شد.

این خط لوله 4 اینچی که یک کیلومتر طول دارد افزون بر این‎که شبکه‌های هوای ابزار دقیق دو مجموعه را برای ارسال و دریافت دو طرفه به یکدیگر متصل می‌کند، توانایی این را خواهد داشت که نیتروژن مورد نیاز کارخانه درود 2 را از طریق مجتمع درود 3 تامین کند.

گاز نیتروژن برای خنثی‌سازی ظروف در کارهای تعمیراتی و نگهداری تاسیسات خارج از سرویس ضروری است. بدین ترتیب کمپرسورهای هوای ابزار دقیق کارخانه درود 2 برای تعمیرات از سرویس خارج شدند و ضمن کاهش چشمگیر هزینه‌های جانبی و یکپارچه‌سازی مجموعه‌ها، گام موثر دیگری همسو با اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های استکباری در منطقه عملیاتی خارک برداشته شد.

این پروژه برای انتقال نفت کارخانه درود 2 به کارخانه درود 3 است که از سال قبل انجام شده و به دنبال آن فعالیت‌های یکپارچه‌سازی این دو مجموعه در حال انجام است.

بخش ارتباط رینگ آتش‌‌نشانی کارخانه درود 2 به درود 3 در سال قبل انجام شده بود و این بخش نیز در ماه‌های اخیر به سرانجام رسید. در ادامه، برنامه ارتقای سامانه کنترل بخش فعال کارخانه درود 2 به درود 3 به سامانه DCS و یکپارچه‌سازی سامانه کنترل نیز در دست اقدام است.

کد خبر 286234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =