امضای قرارداد تجاری‌سازی سیستم کنترل فرآیندهای پتروشیمی

قرارداد تجاری‌سازی سیستم کنترل فرآیندهای پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی میان شرکت ساب‌تک و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی امضا شد.

 به گزارش شانا به نقل از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، قرارداد تجاری‌سازی سیستم‌های کنترل فرآیندهای پتروشیمی روز چهارشنبه (21 آذرماه) در مراسمی در مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با حضور بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به امضای حسین قربانی، مدیرعامل شرکت ساب‌تک‌کیش و علی پژوهان، مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رسید.

شرکت ساب‌تک کیش با اتکا به توانمندی‌ها و تجربه‌های مدیران و کارشناسان خود در سال 96 موفق شد نخستین نمونه از سیستم کنترل ساخت خود، با نام تجاری V-PAS را با موفقیت برای پشت سر گذاشتن مراحل آزمون عملیاتی به صنعت پتروشیمی عرضه کند.

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی براساس اهداف خود مبنی بر توسعه فناوری‌های نو مورد نیاز صنایع پتروشیمی کشور و با توجه به اهمیت غیرقابل انکار سیستم‌های کنترل فرآیند در این عرصه و همچنین پس از اطمینان از عملکرد مناسب سیستم کنترل V-PAS قرارداد همکاری با شرکت ساب تک کیش را امضا کرد و در نظر دارد از طریق فراهم کردن امکان به‌کارگیری این سیستم در شرایط واقعی عملیاتی، شرکت ساب‌تک کیش را در مسیر ارتقا و تجاری‌سازی نهایی V-PAS یاری کند.

دانش طراحی و فناوری ساخت سیستم‌های کنترل فرآیند در سال‌های گذشته بیشتر در انحصار کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن و آلمان قرار داشته و به تازگی کشور چین نیز با ارائه محصولاتی به بازار جهانی این محصولات وارد شده است.

با توجه به نقش حساس سیستم‌های کنترل فرآیند در بهره‌برداری از پلنت‌های صنعتی در همه زیرساخت‌های حیاتی و صنایع مادر از جمله نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صنایع کشور در سال‌های اخیر به‌ویژه در شرایط تحریم در تأمین تجهیزات یادشده، اقلام یدکی و پشتیبانی‌های فنی و خدمات پس از فروش با مشکلات عظیمی مواجه بوده‌اند و هزینه‌های هنگفتی به کشور تحمیل شده است. از سوی دیگر، وابستگی در تأمین سیستم‌های کنترل به دیگر کشورها، حتی در شرایط عادی سیاسی و ارتباطات تجاری بین‌المللی مطلوب، خطر عمده‌ای را از بعد امنیت سایبری متوجه زیرساخت‌ها و صنایع حیاتی کشور می‌کند و بنا بر نظر مدیران و مسئولان پدافند غیرعامل و خبرگان امنیت سایبری، یکی از راهکارهای اصولی تأمین امنیت سایبری صنایع و زیرساخت‌های کشور استفاده از محصولات بومی و داخلی در بخش سیستم‌های کنترل است.

کد خبر 286239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =