انصراف چینی‎ها از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران رسمیت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انصراف شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران گفت: تا زمانی که نامه انصراف شرکت‌ چینی ​را به‌طور رسمی دریافت نکنیم ​آن را نوعی جنگ روانی علیه ایران می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار شانا، بهرام قاسمی امروز (دوشنبه، 26 آذرماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران تصریح کرد: برخی خبرها درباره انصراف شرکت چینی از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران از کانال‌ها و کانون‌های مشخص علیه ایران پخش می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که فشار آمریکا روی شرکت‌های بزرگ برای همکاری با ایران وجود دارد، اما قضاوت نهایی در این باره باید با تامل انجام شود، اظهار کرد: آخرین اخبار را در این خصوص بدون شک وزارت نفت بیان خواهد کرد، اما وزارت خارجه نیز به‌طور جدی در شرایط فعلی در کنار دیگر دستگاه‌ها و به عنوان تسهیل‌کننده نقش اساسی خود را  ایفا می‌کند.

قاسمی در ادامه به موضوع سازوکار مالی ایران و اروپا اشاره کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در این سازوکار ایران در قبال پول نفت نیازهای غذایی و دارویی خود را تامین کند، گفت: سازوکار مالی، سازوکاری است برای تسهیل مبادلات ایران با اروپا که اقلام بسیاری را شامل می‌شود و می‌تواند دارو و مواد غذایی نیز باشد.

وی عنوان کرد: ما می‌توانیم با این سازوکار حتی با دیگر کشورهای جهان نیز مبادلاتی داشته باشیم، یا مجموع مبادلات و همکاری‌ها و حتی سرمایه‌گذاری‌ها را نیز شامل شود.

کد خبر 286292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =