اجرای 9 پروژه پتروشیمی به ارزش 8.5 میلیارد دلار

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس اظهار کرد: هم‌اکنون 9 پروژه بزرگ به ارزش 8.5 میلیارد دلار در حال اجرا داریم که می‌توان به پروژه‌های پالایشگاه بیدبلند، NGL 3200، هنگام، آپادانا، گچساران، صدف، لردگان و ایلام اشاره کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، جعفر ربیعی در دیدار با بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن تشریح فعالیت‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (هلدینگ خلیج‌فارس) گفت: این شرکت بزرگ‌ترین شرکت هلدینگی کشور است که از نظر شاخص فروش، در سطح کشور در رتبه دوم قرار دارد و از نظر صادرات نیز نخستین صادرکننده بزرگ محصولات غیرنفتی است.

وی کل ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس را 24 میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در سال 96 کل تولید این شرکت از مرز 20 میلیون تن عبور کرد. 37 درصد کل تولید صنعت پتروشیمی کشور به تولید شرکت‌های تابع این هلدینگ اختصاص دارد.

ربیعی با بیان این‌که 41 درصد از کل میزان صادرات محصولات پتروشیمی کشور به هلدینگ خلیج‌فارس اختصاص دارد، اظهار کرد: کل صادرات این شرکت در سال 96 حدود 8 میلیون و 500 هزار تن بوده است. 

وی درباره یکی از پروژه‌های مهم در حال اجرای هلدینگ خلیج‌فارس اظهار کرد: بر پایه همکاری و مشارکت میان پتروشیمی و نفت، به‌تازگی عملیات اجرایی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل در مناطق نفتخیز جنوب آغاز شده است. هم‌اکنون مطالعات اولیه اجرای این پروژه تکمیل شده است و امیدوارم با پایان این پروژه طبق تعهدهایمان در دو تا سه سال آینده بخش زیادی از مشعل‌های مناطق نفتی جنوب خاموش شود.

ربیعی با تاکید بر رتبه‌های جهانی هلدینگ خلیج فارس، موفقیت این شرکت را نشان‌دهنده نقش و تاثیرگذاری آن در منطقه و جهان خواند و گفت: صادرات محصولات این شرکت به صورت اختصاصی و متمرکز ازسوی شرکت تجارت صنعت پتروشیمی انجام می‌شود. خوشبختانه در مقوله صادرات در هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابع آن به صورت هماهنگ متمرکز عمل می‌کنیم.

وی اظهار کرد: این شرکت و چهار شرکت زیرمجموعه پترول، مبین، فجر و پارس در بازار بورس کالا پذیرفته شده‌اند و فعال هستند و تقریبا 13 درصد بازار بورس کالا در اختیار این شرکت است، بنابراین به دلیل شاخص‌سازی در بازار تاثیرگذار هستیم. بورس بازار پرتلاطمی است، اما تلاش شده از سهامداران خرد نیز به صورت منطقی حمایت کنیم.

کد خبر 286295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =