قطع کمتر و دیرتر گاز در زمان بحران

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بر لزوم اجرای طرح شناسایی استان‌ها و مقاوم‌سازی تاسیسات گازرسانی سراسر کشور برای قطع کمتر و دیرتر گاز در زمان بحران تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید مومنی در نشست مدیریت بحران و هماهنگی با استان‌های معین که دیروز (دوشنبه، 26 آذرماه) با حضور اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمدرضا یوسفی‌پور، رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران و مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی معین برگزار شد، گفت: برای مدیریت بحران باید سناریوهای مختلفی را طراحی و اجرا کرد. ضرورت این کار در مواقع بحران مانند زلزله بیشتر خود را نشان می‌دهد. 

وی بر لزوم شناسایی دقیق راه‌های امدادرسانی در زمان بحران، تاکید کرد و با بیان این‌که وقتی زلزله رخ می‌دهد، توجه همه به شهر زلزله‌زده معطوف می‌شود و روستاها مغفول می‌مانند، گفت: باید با اجرای طرح‌های شناسایی، اطلاعات کافی را در خصوص گستردگی زلزله در هر استان به دست آوریم، زیرا این اقدام می‌تواند ما را در زمینه خدمات‌رسانی سریع‌تر کمک کند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اظهار کرد: هدف ما در بخش تاسیسات گازرسانی هنگام زلزله، قطع کمتر و دیرتر گاز در نواحی آسیب‌دیده در مواقع بحرانی است، بنابراین انجام برخی اقدام‌ها مانند تهیه و تدوین دستورعمل بلوک‌بندی شبکه‌های توزیع و تغذیه گاز، طراحی علمک‌های مقاوم‌شده جدید، تعیین کارگروه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و تهیه استاندارد مقاوم‌سازی ساختمان‌های TBS ضرورت دارد.

مومنی تاب‌آوری و مقاوم‌سازی تاسیسات گازرسانی را یکی دیگر از راهکارهای مدیریت بحران برشمرد و گفت: جایگزینی دیوارهای بتنی با آجری، استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای مقاوم‌سازی دیوارها، استفاده از الیاف فلزی برای مسلح کردن بتن، حذف شیرهای پیاده‌رو و ایجاد تاسیسات جدید بر اساس استانداردهای جدید مقاوم‌سازی از دیگر اقدام‌های لازم برای افزایش تاب‌آوری تاسیسات است.

کد خبر 286320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =