جزئیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها تصویب شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تصویب جزییات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در این کمیسیون خبر داد.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که در جلسه عصر دیروز (سه‌شنبه، 27 آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، طرح یک شوری افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی تصویب شد، گفت: این طرح با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی افزود: بررسی این طرح چندی پیش در کمیسیون انرژی مجلس آغاز شده بود که مطابق با آن، افزایش پالایشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌ و سرمایه مردمی و فعال کردن بازار بورس مدنظر بوده است. از آنجا که کلیات این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه و انرژی مصوب شده بود جزئیات آن نیز بررسی شد و به تصویب اعضای کمیسیون انرژی رسید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کارشناسان دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نفت در این طرح گنجانده شده و تصویب شده است،‌ تصریح کرد:  معتقدم طرح تصویب‌شده در کمیسیون طرح جامعی است. با طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها می‌توان تحرک اقتصادی در کشور ایجاد کرد، زیرا بسیاری از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی هستند.

قره‌خانی این طرح را با توجه به این‌که حداکثر تا دو سال تنفس پرداخت قیمت خوراک در سال آغاز بهره‌برداری در آن در نظر گرفته شده، یکی از جذاب‌ترین طرح‌های اقتصادی در چند سال اخیر دانست.

کد خبر 286341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =