تاکید بر توسعه پارسیان به عنوان هاب جدید صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از ظرفیت کافی برای تبدیل شدن به هاب جدید توسعه صنعت پتروشیمی برخوردار است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در سفر به عسلویه، ضمن بازدید از برخی طرح‎های در دست اجرای این منطقه، از صنایع انرژی‎بر و پشتیبان در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز بازدید کرد و گفت: از جمله سیاست‎های شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ایجاد هاب جدیدی است که از نظر منطقه‎ای، امکانات و موقعیت راهبردی برای همه سرمایه‎گذاران جذابیت داشته باشد.

وی افزود: فعالیت‎ها و توانمندی‎های ایجاد شده این منطقه در بخش صنعت پتروشیمی قابل تقدیر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تنوع خوراک‎ از جمله جذابیت‎های جذب سرمایه‎ در صنعت پتروشیمی است که می‎توان از آن به عنوان صنعتی مولد یاد کرد.

محمدی درباره قابلیت‎ها و الزام‎های تبدیل‎ شدن منطقه پارسیان به هاب جدید توسعه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‎های فنی- تخصصی ایجاد شده در منطقه پارسیان از جمله نزدیکی به منطقه عسلویه و منابع خوراک، دریافت مجوزهای قانونی، نزدیکی به فرودگاه و در مجاورت دریا بودن، این منطقه می‏‎تواند به عنوان یک هاب در صنعت پتروشیمی عمل کند.

وی تدوین برنامه جامع توسعه با نگاه بلندمدت و همه‎جانبه‎ در منطقه پارسیان را ضروری خواند و افزود: تنوع تولید و خوراک در برنامه جامع توسعه از جمله مواردی است که سبب خواهد شد سرمایه‎گذاران منطقه در آینده با ریسک‎های سرمایه‎گذاری روبه‎رو نشوند.

رئیس هیئت‎مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همکاری و هماهنگی‎های موثر، تعریف شده و وحدت نظر وزارتخانه‎های نفت و صنعت، معدن و تجارت تحت یک برنامه جامع را نیز مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 286398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =