آزادسازی حریم خط لوله فرآورده در روستای اِساس سوادکوه

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از آزادسازی 11 هزار متر مربع از حریم خط لوله 12 اینچ ری - ساری پس از 10 سال پیگیری منطقه شمال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه شمال، ارسلان رحیمی با اشاره به اهمیت ساماندهی مسیر خطوط لوله در مناطق سخت‌گذر برای دسترسی آسان در زمان بروز حوادث یا انجام تعمیرات، گفت: حریم آزاد شده در حدفاصل فشارشکن ورسک تا مرکز انتقال نفت مرگاو واقع شده و از نظر جغرافیایی منطقه‎ای بکر، مملو از فنس‎های ایجاد شده و در حال کشت محصولات کشاورزی توسط مجاوران بود که همه این ویژگی‌ها اهمیت آزادسازی مسیر فوق را نشان می‎دهد.

وی با اشاره به ضریب بالای احتمال وقوع حوادث در این محدوده به دلیل شیب بالای زمین و همچنین مسکونی و توریستی بودن روستا اظهار کرد: با آزادسازی حریم یادشده، عملیات اسکن و عمق‏‌بخشی لوله، ساماندهی آب‎رودها، ترمیم گرده‎ماهی و رفع یک مورد بیرون افتادگی لوله نیز انجام و حریم خط لوله 12 اینچ فرآورده ورسک – مرگاو برای کارکنان شرکت قابل تردد شد.

رحیمی با اشاره به پیگیری 10 ساله این عملیات گفت: پس از انجام توافق نهایی واحد حقوقی با 24 نفر از مجاوران خط در سال 97، عملیات آزادسازی و ساماندهی حریم خط لوله به عرض 11 متر و طول بیش از یک‎هزار متر در روزهای گذشته انجام شد.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به تلاش‎های همکاران حراست و تعمیرات خط در سال‎های گذشته برای مذاکره با اهالی و ارائه تذکر و اخطار پیرامون خطرات تجاوز به حریم خط لوله، همچنین مشکلاتی که برای همکاران تعمیرات خط در زمینه دسترسی و انجام تعمیرات روی خط لوله وجود داشت، افزود: پروژه آزادسازی این محدوده با پشتیبانی خدمات ترابری در مدت 15 روز انجام شد.

کد خبر 286411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =