توسعه توس به تامین پایدار انرژی شمال شرق کشور می‎انجامد

تفاهم‎نامه توسعه میدان توس با هدف تهیه شرح کار توسعه این میدان در مخزن مزدوران و ارزیابی سازندهای کشف‎رود و شوریجه، بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت پتروپارس امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی، مدیرعامل این شرکت، در نشستی که به این منظور با مدیران شرکت پتروپارس برگزار شد، مدت این تفاهم‎نامه را سه ماه عنوان کرد و گفت: با توجه به توانمندی و سوابق شرکت پترو پارس، انتظار داریم طرح مطالعاتی این پروژه در موعد مقرر به انجام برسد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه توسعه میدان‎‏های گازی در شکوفایی و رونق اقتصادی کشور، افزود: توسعه و بهره‌برداری از میدان گازی توس سبب رونق اقتصادی منطقه و تامین پایدار انرژی در شمال و شمال شرق کشور خواهد شد.

حاتمی با اشاره به موقعیت راهبردی منطقه عملیاتی خانگیران و شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق، ادامه داد: این موقعیت ایجاب می‎کند توجه و اهتمام ویژه‎ای در مسیر انجام پروژه‎های آن صورت گیرد.

میدان گازی توس در 100 کیلومتری شمال شرق شهر مشهد و جنوب میدان‎های خانگیران و گنبدلی واقع شده است. این میدان در سال 1388 کشف و یک حلقه چاه اکتشافی در آن حفاری شده است.

کد خبر 286440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =