تأمین تجهیزات صنعت پتروشیمی با استفاده از توانمندی سازندگان داخلی

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده حداکثری از توانمندی‌های سازندگان ایرانی برای ساخت و تامین قطعات مورد نیاز صنعت پتروشیمی انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قدرت‌الله فرج‌پور با تاکید بر لزوم حمایت از سازندگان ایرانی فعال اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های جامعی برای استفاده از توان داخل به منظور تأمین تجهیزات و قطعه‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی انجام شده است و خوشبختانه شاهد حضور فعال شرکت‌های سازنده در این عرصه هستیم.

وی با بیان این‌که فهرست اقلام صنعت پتروشیمی که امکان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد، تهیه شده است، افزود: بر همین اساس از طرف امور مهندسی تولید، نیازسنجی مجتمع‌های تولیدی انجام و اطلاعات دریافتی برای اقدام‌های بعدی به وزارت نفت ارسال شده است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اقدام بعدی تهیه فهرست سازندگان، مشاوران و پیمانکاران اعم از داخلی و خارجی است که این فهرست با محوریت مدیریت طرح‌ها و با عضویت نمایندگان مدیریت کنترل تولید، مدیریت طرح‌ها و ... تهیه و هر سال با ویرایش جدید به مجتمع‌ها ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: ممنوعیت خرید کالای خارجی در صورت داشتن مشابه داخلی از طریق دستورعمل‌ها و ابلاغیه‌های صنعت نفت اعلام شده است.

فرج‌پور با اشاره به در اختیار قرار دادن امکانات ویژه به شرکت‌های داخلی در زمینه‌های ساخت و تعمیرات با ایجاد ۲۳ دستگاه سوله فرعی در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه تصریح کرد: این اقدام به منظور پشتیبانی از شرکت‌های سازنده و تعمیراتی با توجه به نیاز مجتمع‌ها (توسط امور مهندسی تولید) انجام شد.

کد خبر 286557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =