گازرسانی روستایی استان لرستان بی‌وقفه ادامه دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان از گازرسانی بی‌وقفه شهری و روستایی در این استان خبر داد و گفت: 341 روستای استان لرستان نیز به‌زودی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

غلامرضا لطفعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره گازرسانی شهری و روستایی استان لرستان گفت: این استان 27 شهر دارد که تاکنون 26 شهر گازرسانی شده است، همچنین از مجموع 2 هزار و 839 روستای لرستان، تاکنون یک هزار و 400 روستا گازرسانی شده‌اند.

وی با بیان این‌که یک هزار و 569 روستا در لرستان قابلیت گازرسانی دارند، افزود: گازرسانی به 300 روستای استان در یک سال اخیر انجام شده است و اکنون عملیات گازرسانی به حدود 341 روستا را در دست اقدام داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با بیان این‌که عملیات گازرسانی به آخرین شهر باقی‌مانده استان، یعنی شهر شول‌آباد به‌زودی آغاز می‌شود، ادامه داد: اکنون ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

لطفعلیان درباره گازرسانی به بخش بیرانوند شمالی توضیح داد: تاکنون هیچ وقفه‌ای در گازرسانی روستایی استان لرستان به وجود نیامده است. بخش بیرانوند شمالی نیز شامل 36 روستا با جمعیت 849 خانوار است که برای گازرسانی به حدود 80 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد، بنابراین به ازای هر خانوار 90 میلیون ریال هزینه خواهد شد که این رقم مطابق قانون گازرسانی در سال‌های گذشته، مقرون به صرفه نبوده است.

وی تصریح کرد: اکنون عملیات طراحی گازرسانی به این روستاها به پایان رسیده و انتخاب پیمانکار به‌زودی انجام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، منبع تامین مالی طرح‌های گازرسانی روستایی از بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 تامین می‌شود.

کد خبر 286581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =