راه‌اندازی توربوکمپرسورهای پالایشگاه چهارم پارس‌جنوبی با تکیه بر توان داخلی

توربوکمپرسورهای پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان داخلی بدون ایجاد خلل در روند تولید پایدار، راه‌اندازی شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی علیپور، رئیس تعمیرات پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس‌جنوبی با بیان این‌که توربوکمپرسورها در این پالایشگاه با تکیه بر توان داخلی قابل راه‌اندازی هستند، گفت: فرآیند آماده‌سازی و راه‌اندازی توربوکمپرسور SGT 600 واحد 5-106 با توان 25 مگاوات که مدت طولانی به عنوان قطعات یدکی استفاده می‌شد، از آبان‌ماه سال 95 آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات پیش‌راه‌اندازی و آماده‌سازی بخش‌های مختلف توربوکمپرسور برای استارت نیز با تلاش مستمر و نظارت دقیق متخصصان پالایشگاه، شرایط لازم را برای انجام آزمون‌های نهایی توربوکمپرسور فراهم کرد و سرانجام بدون ایجاد خلل در روند تولید پایدار، نواقص موجود با همکاری گروه‌های مختلف تعمیراتی و بهره‌برداری رفع شد.

رئیس تعمیرات پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس‌جنوبی اظهار کرد: در تاریخ 9 آبان ماه، این توربوکمپرسور با ظرفیت کامل عملیاتی شد. این اقدام گام مهمی در برای تحقق اهداف راهبردی سازمان به‌ویژه افزایش قابلیت اطمینان تولید پالایشگاه بود که برای نخستین بار در صنعت نفت و گاز، تجهیزی به پیچیدگی توربوکمپرسور بدون هیچ کمکی از سوی سازنده، به همت کارکنان پالایشگاه چهارم آزمایش و راه‌اندازی شد.

کد خبر 286601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =