گام‌های عملی برای تکمیل پروژه ان‌جی‌ال خارک

عملیات اجرایی ساخت برج‌های جداسازی پروپان از گازهای شیرین شده با هدف تکمیل پروژه ان‌جی‌ال خارک آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره، برشکاری ساخت تجهیزات طرح جلوگیری پایدار سوزاندن گازهای همراه نفت (ان‌جی‌ال خارک) وارد مرحله اجرایی شد.

بر این اساس، شرکت رآکتورساز در اهواز به عنوان نماینده ساخت داخل این پروژه تعیین شده است و کالاهای مورد نیاز را می‌سازد یا به دیگر سازندگان ایرانی واگذار می‌کند.

حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، با بیان این‎که امروز گام بسیار بزرگی برای تکمیل پروژه ان‌جی‌ال خارک برداشته شده است، گفت: با اجرای قرارداد تکمیل ان جی ال خارک، از سوختن روزانه حدود ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت این منطقه جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این اقدام افزون بر حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی، ارزش افزوده بالایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره تصریح کرد: امروز خوشحالیم که یک کار اجرایی بزرگ در اهواز برای حمایت از ساخت داخل انجام می‎شود، بنابراین اگر در راستای مزیت اقتصادی، روی مکان‌های نزدیک به بهر‌ه‌برداری نهایی تمرکز کنیم بسیاری از مشکلات صنعت نفت برای تامین نیازمندی‌های آن حل خواهد شد.

بورد با تشریح مزایای بی‌شمار اجرای این پروژه گفت: ان‌جی‌ال خارک یک پروژه ملی و بزرگ است که برای نخستین‎ بار به صورت (BOT) در کشور از سوی بخش خصوصی (شرکت صنایع فراساحل به عنوان سرمایه‌گذار) اجرا می‌شود و افزون بر تکمیل این پروژه در مدت سه سال، ماهانه درآمد قابل توجهی نیز برای کشور حاصل خواهد شد.

کد خبر 286614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =