قاچاق سوخت با استفاده دوباره از کارت هوشمند سوخت مهار می‌شود

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید استفاده دوباره از کارت هوشمند سوخت، سبب مهار قاچاق می‌شود.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‌که مصرف سوخت و دیگر حامل‌های انرژی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالاست، گفت: استفاده از کارت هوشمند سوخت یا به‌‎کارگیری راهکارهای دیگر می‌تواند روشی مؤثر برای مهار مصرف این فرآورده باشد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی یکی از راه‌های مدیریت مصرف بنزین را استفاده از کارت هوشمند سوخت می‌داند. در شرایط کنونی که اختلاف قیمت سوخت بین ایران و کشورهای همسایه زیاد شده، انگیزه برای قاچاق افزایش یافته است.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش شفافیت اطلاعات در حوزه‌های سوخت و حمل‌‌ونقل از مزایای استفاده از کارت هوشمند سوخت است، به گونه‌ای که بازار عرضه و تقاضای بنزین را نیز شفاف می‌کند.

دامادی در ادامه به عملکرد مثبت وزارت نفت در بسیاری از حوزه‌ها از جمله گازرسانی شهری و روستایی اشاره و عنوان کرد: دولت در زمینه گازرسانی به روستاهای کشور بدون تردید کارنامه درخشانی دارد. گازرسانی سبب افزایش اشتغال در استان‌های شمالی شده و بسیاری از شهرک‌های صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی گفت: زمانی که روستاها برای تأمین سوخت مورد نیاز خود با مشکل روبه‌رو هستند، روستاییان تمایل بیشتری به مهاجرت دارند، اما زمانی که مشکلات از جمله مشکل سوخت حل می‌شود دیگر دلیلی ندارد از روستای خود رویگردان باشند، از این رو گازرسانی را سبب توسعه روستاها می‌دانم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید در مصرف انرژی از جمله گاز و بنزین به‌ویژه در فصل زمستان صرفه‌جویی کرد، افزود: خوب است امسال نیز کمپین‌هایی برای مدیریت مصرف گاز ایجاد شود، معتقدم با اندکی صرفه‌جویی و مصرف بهینه می‌توانیم زمستان امسال را به خوبی و بدون مشکل سپری کنیم و حتی با تداوم این مهم به صادرکننده نیز تبدیل شویم.

کد خبر 286627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =