دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی بارگیری شد

مجری فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی از بارگیری دومین سکوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس‌جنوبی به موقعیت خود در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، فرهاد ایزدجو با اشاره به اینکه سکوی 24A، نخستین سکوی اقماری طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی است که ٢٣٠٠ تن وزن دارد، اظهار کرد: در مراحل ساخت این سکو بیش از یک میلیون و ٨٠٧ هزار نفر ساعت کار اجرایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه پس از ترک دکل حفاری از موقعیت A24 در دریا، مراحل حمل و نصب این سازه به‌وسیله شناور نصاب HL 5000 انجام خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم این سکو تا پایان بهمن‌ماه به بهره‌برداری برسد.

مجری فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با اشاره به اینکه همه مراحل مهندسی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوی A24، از سوی متخصصان ایرانی انجام شده، اظهار کرد: همچنین بخش عمده‌ای از کالاها و تجهیزات مورد نیاز این سازه از منابع تولیدکننده داخلی سفارش‌گذاری و تامین شده است.

وی ادامه داد: با نصب و بهره‌برداری از این سکو، روزانه ٥٠٠ میلیون فوت‌مکعب گاز شیرین (١٤.٢ میلیون مترمکعب) معادل نیمی از یک فاز استاندارد گازی پارس جنوبی به توان تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

طرح توسعه فازهای ٢٤-٢٢ پارس جنوبی برای تولید ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک و تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (ال‌پی‌جی)، ۲۷۵٠تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

سکوی A24، نخستین سکوی اقماری طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی است که با وزنی معادل ٢٣٠٠ تن پس از پایان عملیات ساخت، پیش‌راه‌اندازی و بخشی از راه‌اندازی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران، با روش push pull روی شناور FLB124 بارگیری شد.

کد خبر 286701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =