شمار جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی منطقه همدان امسال به 47 باب می‌رسد

روزانه 428 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) در جایگاه‌های دومنظوره و تک منظوره منطقه همدان تحویل دارندگان خودروهای گازسوز می‌شود و تا پایان سال سه جایگاه جدید در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی، مدیر منطقه با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 118 میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده در منطقه مصرف شده که این رقم در قیاس با میزان مصرف در بازه زمانی مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه به ازای مصرف هر یک متر مکعب سوخت CNG، حدود 0.9 لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود، افزود: در منطقه همدان از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان آذرماه معادل 107 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

مدیر پخش منطقه همدان ادامه داد: هم اکنون در این منطقه سه جایگاه جدید (2 جایگاه دومنظوره و یک جایگاه تک منظوره) در دست احداث است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در مدار سوخت‌رسانی قرار گیرند که در پی آن ظرفیت توزیع سوخت پاک در استان افزایش خواهد یافت.

روستایی تاکید کرد: جایگزینی مصرف بنزین با سوخت پاک سی‌ان‌جی، کمک به محیط زیست، مدیریت تامین سوخت، کاهش مصرف بنزین و به تبع آن تقویت امکان صادرات بنزین و ایجاد توازن در انواع سوخت‌ مصرفی را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بیش از 50 درصد از موارد عدم تطابق با استاندارد در جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده استان همدان رفع و این تجهیزات استانداردسازی شده و تا پایان سال این رقم به 100 درصد خواهد رسید.

روستایی افزود: با قرار گرفتن جایگاه‌های جدید در چرخه سوخت‌رسانی تا پایان سال تعداد 23 جایگاه دو منظوره سوخت مایع و گاز و 24 جایگاه تک منظوره گاز CNG در استان همدان عهده‌دار سوخت‌رسانی به خودروهای گاز سوز خواهند بود.

کد خبر 286702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =