توانمندسازی نیروی انسانی زمینه‌ساز اشتغال پایدار در منطقه است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت صنعتی در زمینه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی گام مهمی برای اشتغال پایدار منطقه برداریم.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدپیروز موسوی، در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، ضمن تاکید بر برقراری تعامل راهبردی در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی گفت: سازمان مدیریت صنعتی منطقه ویژه مجموعه‎ای بزرگ و کارآمد است که هم‌اکنون در زمینه‎های آموزش، تحقیق و مشاوره فعالیت‎های بسیار خوبی دارد.

وی ضمن تشریح اهمیت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درباره بازنگری و طراحی ساختار سازمانی این منطقه به منظور چابک‎سازی گفت: امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت صنعتی منطقه ویژه در زمینه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی گام مهمی در اشتغال پایدار منطقه برداریم.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: بسیاری از طرح‎های توسعه‎ای پارس جنوبی به بهره‎برداری رسیده است و پیش‎بینی ما این است در آینده فرصت‎های شغلی منطقه در بخش خدمات افزایش یابد، زیرا این بخش ظرفیت بالایی برای اشتغال و کارآفرینی نیروهای بومی دارد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

 وی اظهار کرد: هدایت نیروی کار به سمت آموزش‎های مورد نیاز در بخش خدمات منطقه ضرورتی انکارناپذیر است و در صورت تقویت این بخش، فرصت‎های شغلی بسیاری پیش روی جوانان خواهد بود.

موسوی افزود: آموزش‎های هدفمند و اشتغال‌آفرین از نیازهای منطقه ویژه پارس است، بنابراین برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باید تغییر نگرش ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی تصریح کرد: راه‎اندازی مرکز پرورش مدیران، مدرسه عالی کسب‎وکار و همچنین دوره‎های مدیریت صادرات از مهم‎ترین حوزه‎های کاری مشترک است که می‎توان در این زمینه‎ها برنامه مدونی ارائه داد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درباره الگوبرداری از تجارب موفق، سرمایه‎گذاری، جانمایی و واگذاری صنایع از همکاری و مشاوره سازمان مدیریت صنعتی بهره‎مند شود.

 در ادامه ابوالفضل کیانی‎بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: این سازمان از بدو تاسیس، موضوع مشاوره صنعتی و توسعه ظرفیت‎‎‌سازی حرفه‎ای بخش‎های دولتی و خصوصی و همچنین پرورش مدیران بنگاه‎ها و صنایع در حال احداث را به‌عنوان ماموریت اصلی خود به انجام رسانده است.

وی با اشاره به شکل‎گیری حوزه‌های نوآورانه مانند مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها و شرکت‌ها (CSR) در سازمان مدیریت صنعتی گفت: آمادگی داریم با همکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس درباره ایجاد نمایندگی سازمان در این منطقه، در زمینه موضوع‎های مورد نیاز به‌ویژه دوره‎های بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست (HSE)، همچنین دوره‎های مسئولیت اجتماعی (CSR) همکاری مشترک داشته باشیم.

کیانی‎بختیاری تصریح کرد: سازمان مدیریت صنعتی، سازمانی با رویکرد حاکمیتی است و با توجه به زمینه‎های همکاری دو سازمان آماده فصل جدیدی از تعامل راهبردی است.

کد خبر 286718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =