خط لوله دریایی جدید میدان رشادت به منطقه لاوان متصل شد

عملیات اتصال خط لوله دریایی جدید 16 اینچ میدان نفتی رشادت به خط لوله اصلی نفت ورودی به تاسیسات فرآورش نفت‌خام خشکی در منطقه لاوان با موفقیت پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، همسو  با اهداف بلندمدت این شرکت، پروژه توسعه میدان نفتی رشادت به منظور افزایش برداشت نفت‌خام از این میدان از سال 86 آغاز و پس از انجام مطالعات مهندسی و امکان‌سنجی بخش‌های مختلف پروژه، در سال 89 عملیات اجرایی در دو فاز دریا و خشکی اجرا شد.

پس از پایان فعالیت‌های پیمانکار در بخش خشکی و تکمیل خط لوله جدید نفت دریافتی در سال 92 (به طول  106 کیلومتر از سکو تا تاسیسات خشکی)، با توجه به در حال اجرا بودن پروژه در بخش دریا و وجود اشکال و موانع موجود در محل انشعاب (TieIn) به خط لوله اصلی نفت ورودی به تاسیسات فرآورش نفت‌خام، امکان اتصال و برقراری ارتباط بین خط لوله جدید و خط لوله اصلی میسر نشد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده و با مذاکرات و نشست‌های هماهنگی متعدد بین واحدهای عملیاتی منطقه (خشکی – دریا) پس از دریافت مجوزهای لازم از مسئولان مربوطه، به منظور رفع اشکالات اساسی و کاهش نقاط مستعد خطر در زمینه عملیات تولید نفت و گاز در مجتمع دریایی سلمان و تاسیسات فرآورش نفت‌خام خشکی، سناریوی خاموشی تجهیزات در بخش خشکی و دریا اجرا شد.

این عملیات با توجه به حجم فعالیت‌ها، همچنین حساسیت و شرایط خاص حاکم بر تاسیسات فرآورش نفت خشکی و مجتمع دریایی سلمان با در نظر گرفتن صرفه‌جویی اقتصادی، برنامه‌ریزی و اقدام‎های اجرایی در بازه زمانی 36 ساعت کار پیوسته از روز پنج‌شنبه (13 دی‎ماه) بدون هیچ‌گونه توقف در انجام عملیات و بروز حادثه جانی، مالی و زیست محیطی با موفقیت همراه بود.

کد خبر 286725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =