تعیین نرخ‌ فرآورده‌های ویژه به پالایشگاه‌ها سپرده شد

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های صنعت پالایش نفت گفت: برای نخستین بار پس از انقلاب، تعیین نرخ فرآورده‌های ویژه به پالایشگاه‌ها سپرده شد.

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر ناصر عاشوری در نشست خبری که صبح امروز، (دوشنبه، 17 دی‌ماه) در محل این انجمن برگزار شد، افزود: براساس این مصوبه هیئت وزیران از تاریخ 22 مهر 97 پالایشگاه‌های خصوصی می‌توانند برای نخستین بار پس از انقلاب، فرآورده‌های ویژه را که در اختیار دارند، بر اساس مصوبه قانونی به فروش برسانند.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته نرخ فرآورده‌های ویژه ازسوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تعیین می‌شد، افزود:‌ تعیین این نرخ ازسوی پالایشگاه‌ها به انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های صنعت پالایش تفویض شده است و مبنای کشف قیمت همان آنالیزها و فرمول‌های شرکت ملی پالایش و پخش و وزارت نفت خواهد بود.

کاهش 10 الی 13 درصدی نرخ فرآورده‌های ویژه پالایشگاهی

عاشوری با اشاره به اینکه فرآورده‌های ویژه تولیدی در پالایشگاه‌های کشور بیش از 40 قلم است، تصریح کرد: برای حمایت از صنایع ملی برای نخستین بار در طول 15 تا 20 سال گذشته با توجه به کاهش جهانی قیمت نفت خام و افت قیمت ارز، با استفاده از اختیارات خودمان در انجمن، نرخ تمامی فرآورده‌های تولیدی را 10 الی 13 درصد کاهش دادیم.

وی با تاکید بر اینکه این کاهش قیمت از 20 روز گذشته در جهت حمایت از صنایع ملی وابسته به صنعت نفت مانند پتروشیمی‌ها، روغن‌سازی‌ها و ریل‌سازی‌ها ابلاغ شده‌ است، گفت: تلاش می‌کنیم با نگاهی منصفانه، ملی و عادلانه به تمامی زنجیره صنعت توجه داشته باشیم و از واحدهای کوچک حمایت کنیم.

عاشوری افزود: همه قیمت‌ها اول هر ماه به بورس انرژی اعلام می‌شود و آنها مکلفند همان قیمت را در تابلو عرضه کنند.

وی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر در اختیار گذاشتن لوبکات و وکیوم باتوم به قیمت ارز دولتی به روغن‌سازان و قیرسازان با سقف مشخص گفت: دولت موظف است مابه‌التفاوت این رقم را به شرکت‌های پالایشی بپردازد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

عاشوری تاکید کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده، شورای رقابت و سازمان تعزیرات حکومتی بر نرخ‌های تعیین شده ازسوی انجمن نظارت می‌کنند.

به گزارش شانا، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‎های صنعت پالایش نفت با هدف حمایت از صنعت پالایش نفت کشور در حوزه‌های اجرایی، قانون‌گذاری و ... در سال 96 فعال شده و پیگیر اصلاح برخی قانون‌های مرتبط، تصویب قوانین جدید در حوزه‌های تولید، مالیات، فروش با هماهنگی دولت است.

حمایت از صنعت پالایش نفت کشور با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و کوشش برای جلوگیری از رقابت‌های نامشروع، فعالیت برای بهبود کیفی تولیدات پالایشگاه‌ها و واحدهای تابع صنعت پالایش کشور، معرفی صنایع پالایش و توانمندی‌های موجود به بازار مصرف داخلی و خارجی، اجرایی کردن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در صنعت پالایش نفت، شفاف‌سازی فضای کسب‌وکار در صنعت پالایش، برقراری ارتباط مؤثر انجمن فی‌مابین پالایشگاه‌ها و وزارت نفت و معاونت‌های ذی‌ربط از مهم‌ترین اهداف شکل‌گیری این انجمن است.

کد خبر 286729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =