ایران تامین کننده مطمئن نفت هند است

وزیر امور خارجه گفت: ایران همواره تامین‌کننده مطمئن نفت برای هند بوده است و خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف، عصر دیروز (دوشنبه، 17 دی‌ماه) در فرودگاه دهلی‌نو درباره سفر سه روزه خود به هند گفت: تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم و همراه با هیئت بزرگ اقتصادی به‌ویژه از بخش خصوصی و هیئت سیاسی و اقتصادی دولتی با مقام‌های مختلف هندی دیدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روابط ایران با هند حتی پس از تحریم روابط خوبی است، افزود: یک توافق خوب بانکی با هندی‌ها داریم که پاییز امسال و پس از تحریم‌ها امضا شده است و این توافق این امکان را برای کشور فراهم می‌کند که صادرات و واردات و دیگر نیازهای مالی را از این مسیر تامین کند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: حضور بسیار پررنگ بخش خصوصی در این سفر نشان‌دهنده علاقه بخش خصوصی به استفاده از این فرصت در شرایط تحریم‌های ظالمانه برای توسعه روابط است.

وی ادامه داد: زمینه‌های زیادی برای گسترش روابط دوجانبه ایران و هند وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها چابهار است. هندی‌ها به حضور در چابهار و در زیرساخت‌های ترانزیتی ایران علاقه‌مند هستند.

ظریف گفت: از آنجا که من و وزیر خارجه هند رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز هستیم، در ملاقات با وی این فرصت فراهم می‌شود که در زمینه صادرات نفت گفت‌وگو کنیم.

کد خبر 286734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =