پایان عملیات راندن طولانی‌ترین لوله جداری حفاری در میدان فروزان

عملیات راندن طولانی‎ترین لوله جداری با قطر 9 و پنج هشتم اینچ روی چاه اکتشافی شماره 20 در میدان نفتی فروزان از سوی کارشناسان مدیریت اکتشاف با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مدیریت اکتشاف، ایرج ایرجی، رئیس اداره کل حفاری مدیریت اکتشاف در این باره گفت: کارشناسان اداره حفاری در بخش‌های مهندسی و عملیات، ضمن تدوین برنامه‌ی حفاری بهینه، با نظارت دقیق بر روند عملیات، حفاری این چاه را در برنامه‌ کاری خود داشتند که حفاری چهارمین فاز چاه پس از مشکلات و پیچیدگی‌های عملیاتی فراوان به پایان رسید و سرانجام سبب راندن یکی از عمیق‎ترین  لوله‎های جداری با قطر 9 و پنج هشتم اینچ در منطقه خلیج فارس شد.

وی عملیات حفاری به طول هزار و یکصد متر به روش Mud Cap Drilling و بدون برگشتی برای نخستین بار در مدیریت اکتشاف را از دستاوردهای مهم برشمرد و افزود: انجام این عملیات حفاری نشان از روزآمدی و سطح بالای دانش فنی متخصصان حفاری مدیریت اکتشاف دارد.

رئیس اداره کل حفاری مدیریت اکتشاف تصریح کرد: به دنبال اعمال تحریم‎ها و تغییر فضای حاکم بر کشور، گروه سکوی سحر یک شرکت حفاری شمال و گروه عملیات حفاری توانستند با تامین به‌موقع سوخت، مواد مصرفی گل و سیمان حفاری و کالای مورد نیاز پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

ایرجی ادامه داد: گروه پروژه‌ فروزان با همکاری ادارات ستادی و بخش‌های دولتی اعم از وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک کل کشور و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی توانست این عملیات را با موفقیت به پایان برساند.

کد خبر 286738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =