اجرای خط انتقال گاز ششم سراسری، تجسم عینی اقتصاد مقاومتی

خط ششم سراسری که عهده‌دار انتقال گاز عسلویه از کریدور جنوب به کریدور غرب کشور است با تکیه بر توان جوانان و متخصصان ایرانی و بهره‌مندی از تجهیزات ساخت داخل، راه‌اندازی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رمضانعلی سنگدوینی درباره راه‌اندازی خط انتقال گاز ششم سراسری که از خطوط پراهمیت کشور به شمار می‌آید، گفت: این خط دستاوردهایی ارزنده برای کشور به همراه داشته و به افزایش پایداری انتقال گاز شهرهای غربی کشور منجر شده است.

وی یکی از مشخصه‌های اصلی این پروژه را تدوین و ارائه راه‌هایی تازه برای تامین مالی با تکیه بر توان سرمایه‌گذاران داخلی دانست و ادامه داد: خط انتقال گاز ششم سراسری بزرگ‌ترین قرارداد سرمایه‌گذاری در میان پروژه‌های شرکت ملی گاز ایران است که در قالبBOT به ثمر نشست و الگویی موفق در جذب منابع بخش خصوصی را پیش‌روی تصمیم‌گیران این عرصه قرار داد.

مجری طرح خط انتقال گاز ششم سراسری با بیان اینکه خط ششم از نتایج واقعی و به ثمر نشسته اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها، خط ششم مطابق با بهترین استانداردهای جهانی و بالاترین کیفیت اجرا شد.

خط ششم سراسری انتقال گاز، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین خطوط سراسری، عهده‌دار انتقال گاز عسلویه به سوی شمال غرب و غرب کشور است. با تکمیل و راه اندازی این خط، مشکل افت یا قطع فشار گاز در سراسر کریدور غرب کشور رفع شده است. همچنین صادرات گاز ایران به عراق نیز با بهره مندی از همین خط میسر شده است.

ساخت خط ششم سراسری از سال 87 آغاز شد و در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری گرفت. مبدا خط ششم عسلویه و مقصد آن دهگلان است. این خط 56 اینچی به طول 1200 کیلومتر ظرفیت انتقال گاز روزانه 110 میلیون مترمکعب را دارا است.

کد خبر 286761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =