توسعه همه‎جانبه روابط ملی حفاری با مراکز علمی و سازندگان داخلی

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از توسعه همه‌جانبه روابط میان این شرکت با مراکز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و سازندگان داخلی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عبداللهی گفت: این مناسبات بیش از یک دهه است که به منظور بومی‎سازی قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری برقرار شده و با توجه به روند رو به رشد فناوری این صنعت، استمرار و توسعه یافته است.

وی افزود: در مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت بخش‎های مختلفی در قالب چند مجموعه  شکل گرفته است که فلسفه وجودی اداره پژوهش و فناوری ایجاد تعامل و روابط با دانشگاه‎ها، پژوهشگاه‎ها، پارک‎های علم و فناوری  و مراکز تحقیقاتی کشور است. 

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری به همکاری‎های نزدیک با دانشگاه‎های مختلف از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، تهران، صنعت نفت، شهید چمران اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان اشاره و حاصل این هم‎افزایی را طراحی و اجرای ده‎ها پروژه پژوهشی عنوان کرد که سبب ساخت قطعات و تجهیزات پرمصرف و خاص (HI - TECH) مرتبط با این صنعت خواهد شد.

عبداللهی اظهار کرد: همسو با اداره پژوهش و فناوری، اداره مهندسی ساخت برای برقراری ارتباط و همکاری با شرکت‎های دانش‌بنیان، سازندگان و مجموعه‎های صنعتی شکل گرفت که زمینه هم‎افزایی درباره دستیابی به دانش فنی، طراحی و ساخت هزاران قطعه و تجهیز را فراهم ساخته و تاکنون موجب تامین بخش قابل توجهی از نیازهای این صنعت شده است.

وی با بیان این‎که پروژه‎های پژوهشی در زمینه نیازهای بخش‎های عملیاتی و پشتیبانی شرکت و همچنین ساخت قطعات و تجهیزات از طریق استعلام از مدیریت‎ها و واحدهای عملیاتی وارد چرخه اجرا می‎شود، گفت: استفاده از دانش فنی، تجربیات و هماهنگی با متخصصان شرکت و نظارت آنان بر روند پیشرفت پروژه‎ها، دستاوردهای ارزشمندی برای این صنعت راهبردی به همراه داشته است.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری افزود: به لحاظ ضرورت رعایت استانداردهای صنعت نفت در موضوع ساخت و استفاده میدانی از قطعات و تجهیزات تولیدی، واحدی در این مدیریت تحت عنوان آزمایشگاه پژوهش و فناوری ایجاد شده که با آزمون‎های مختلف و تعیین خواص شیمیایی و فیزیکی قطعات به عنوان بازوی تخصصی در تهیه دانش فنی از یکسو  و کنترل کیفیت از سوی دیگر ایفای نقش می‌کند.

عبداللهی امضای تفاهم‎نامه‎های همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و دانشگاه شیراز را از اقدام‎های امسال برشمرد و اظهار کرد: ساخت 600 قطعه پرمصرف، انجام  بیش از 2 هزار آزمایش مختلف در 14 زمینه تخصصی برای بومی‎سازی صنعت حفاری بخش دیگری از فعالیت‎های این مدیریت به شمار می‎آید.

کد خبر 286807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =