خط انتقال گاز کهنوج - جیرفت افتتاح شد

خط انتقال گاز کهنوج - جیرفت با هدف گازرسانی به شهرستان‌های جیرفت، فهرج و نرماشیر در استان کرمان با حضور اسحاق جهانگیری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  اعزامی شانا به کرمان، خط انتقال گاز کهنوج - جیرفت، دقایقی پیش با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افتتاح شد، این خط لوله وظیفه گازرسانی به سه شهرستان و ۷۸ روستا، ۲ شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در جنوب استان کرمان را به‌عهده خواهد داشت.

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، مجری اصلی این خط لوله 20 اینچی است که از نیروگاه کهنوج آغاز می‌شود و تا جیرفت به طول تقریبی 71 کیلومتر ادامه دارد.

این خط لوله با ظرفیت انتقال 7 میلیون مترمکعب گاز و با فشار یک هزار و 400 پوند بر اینچ مربع (PSI) طراحی شده است.

تهیه و تامین مصالح اختصاصی پروژه، تحصیل اراضی، عملیات مکانیکی و لوله‌گذاری، حفاظت کاتدیک، اجرای فیبر نوری، تزریق گاز و راه‌اندازی، دوره نگهداری یک ساله، تحویل موقت و قطعی خط اصلی و چهار ایستگاه تقلیل فشار (CGS)، یک ایستگاه لانچر، یک ایستگاه دریافت‌کننده، پنج ایستگاه شیر بین‌راهی و سه انشعاب به همراه اجرای 10 کیلومتر خط انتقال 20 KV از جمله اقدام‌های انجام شده برای نهایی شدن این طرح است.

خط انتقال گاز کهنوج - جیرفت 8 ایستگاه دارد که شامل ایستگاه فرستنده توپک، انشعاب شهرک صنعتی کهنوج، ایستگاه‌های تقلیل فشار، ایستگاه‌های شیر بین راهی، ایستگاه حفاظت کاتدیک و ایستگاه گیرنده توپک است.

اجرای این خط لوله بر اساس پیمان PC به مبلغ 78 میلیارد و 840 میلیون تومان از خرداد ماه 1396 آغاز شد که با اتمام آن، افزون بر گازرسانی صنعتی، شهرستان‌های جیرفت، فهرج و نرماشیر در استان کرمان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 286910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =