توزیع سراسری نفت‌گاز یورو 4 در بیش از 412 جایگاه کلانشهرها و شهرهای کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به مناسبت 29 دی‌ماه، روز هوای پاک از توزیع نفت‌گاز یورو 4 در بیش از 412 جایگاه کلانشهر و شهر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه در آیینی نمادین که به مناسبت روز هوای پاک، صبح امروز (شنبه، 29 دی‌ماه) در محل ساختمان اصلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با قدردانی از کارکنان دوچرخه‌سوار این شرکت برگزار شد، گفت: با تلاش‌های انجام شده در وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای تولید سوخت پاک در پالایشگاه‌های کشور، هم اکنون بنزین یورو 4 در همه کلانشهرهای کشور و گازوئیل یورو 4 افزون بر کلانشهرها در بیش از 112 شهر هم توزیع می‌شود.

وی با اشاره به این که تولید بنزین و گازوئیل یورو 4 و 5 در بسیاری از پالایشگاه‌های کشور در حال انجام است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد توزیع بنزین و گازوئیل با کیفیت در همه کلانشهرها و بسیاری از شهرهای کشور باشیم،‌ افزود: تلاش می‌کنیم تا بنزین و گازوئیل یورو 4 در همه 3 هزار و 600 جایگاه عرضه بنزین و 2 هزار و 400 جایگاه عرضه نفت‌گاز توزیع شود.

موسوی‌خواه با اشاره به این که هم‌اکنون در همه جایگاه‌های عرضه سوخت سطح کلانشهرها و شهرهای استان‌ تهران، مرکزی و البرز بنزین و نفت‌گاز یورو 4 توزیع می‌شود، گفت: در شهر مشهد و استان خراسان رضوی به بیش از 90 درصد مصرف در نفت گاز یورو رسیده‌ایم و در شهرهایی نظیر تربت حیدریه و مسیرهای مواصلاتی آن به‌طور کامل عرضه نفت گاز یورو انجام می‌شود.

وی همچنین از توزیع بنزین یورو 4 تولیدی در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در استان‌های بندرعباس، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، تهران و قم خبر داد.

نظارت جدی بر عمکلرد جایگاه‌ها و برخورد با تخلفات احتمالی

 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به سخت و طاقت‌فرسا بودن خدمات جایگاه‌داری و عرضه‌ بی‌وقفه سوخت در کشور گفت: نظارت جدی بر عملکرد جایگاه‌ها، برخورد بدون اغماض با تخلفات احتمالی در جایگاه‌ها، فعال بودن شبانه‌روزی گروه‌های نظارتی و نظارت گسترده در تمام جایگاه‌ها از جمله اقدامات نظارتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر روند توزیع سوخت در کشور است، به نحوی که کنترل کیفی هفتگی تمامی جایگاه‌ها (بیش از 3 هزار و 600 جایگاه و بیش از 50 نازل)، آزمون‌های کمی ماهانه، آزمون‌های دوره‌ای سه یا 6 ماهه توسط اداره استاندارد برای کنترل کیفی و کمی سوخت توزیعی انجام می‌شود.

توزیع سوخت پاک در مصارف عمده صنعتی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین از توزیع گازوئیل یورو 4 در مصارف عمده صنعتی خبر داد و گفت: اولویت ما در این بخش مصرف‌کنندگانی هستند که آلودگی‌های بیشتری تولید می‌کنند و سوخت توزیعی در بین همه مصرف‌کنندگان عمده صنعتی در استان‌های تهران، البرز و مرکزی هم اکنون یورو 4 است.

موسوی‌خواه همچنین با اشاره به تغییر نام اپلیکیشن پمپ‌بنزین یاب به نام باک و به‌روزرسانی آن در یک محیط جذاب‌تر گفت: اطلاعات و جزئیات جایگاه‌هایی که بنزین و گازوئیل یورو 4 در کشور توزیع می‌کنند، به صورت کامل در سایت و اپلیکیشن پمپ‌بنزین یاب موجود است.

وی از مردم خواست: با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور و بالابودن تعداد خودروهای تک‌سرنشین، به منظور مدیریت بهینه سوخت در کشور و پیشگیری از آلودگی هوا و هدرروی سرمایه‌های ملی، سوخت مصرفی را مدیریت کرده و نسبت به اطلاع‌رسانی تخلفات احتمالی در جایگاه‌ها از طریق شماره تلفن 09627 اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این مراسم همچنین از یکی از تانکرهای سوخت‌رسان سیار شرکت پیدو بازدید کرد.

پمپ بنزین سیار  7

شرکت پیدو که روز 29 دی ماه امسال نخستین سالگرد فعالیت آن به شمار می‌رود، نخستین عرضه‌کننده سوخت اینترنتی در کشور و خاورمیانه به شمار می‌رود که از طریق اپلیکیشنی به همین نام، نسبت به ارائه سوخت در محل با تعرفه مشخص به متقاضیان اقدام می‌کند.

عرضه سوخت در مناطقی که تعداد جایگاه‌ کم است، کاهش ترددهای بین‌شهری و آلودگی هوا،‌ به کارگیری شیوه‌های مدرن و آسان سوخت‌گیری و از همه مهمتر ارائه سوخت به مسافرانی که به دلیل کمبود سوخت در راه‌ مانده‌اند از جمله مزیت‌های این سوخت‌رسان‌های سیار اینترنتی است.

هم‌اکنون 50 دستگاه کامیون سوخت‌رسان سیار که ظرفیت انتقال هزار لیتر بنزین را دارند، در سطح شهر تهران در حال فعالیت است.

کد خبر 286911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =