ضرورت استفاده نیروگاه‌ها از انرژی‌های تجدیدپذیر

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت ٧٩هزار مگاواتی نیروگاه‌های کشور، بر ضرورت استفاده این مجموعه از انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهروز نعمتی، امروز (شنبه، 29 دی‌ماه) در شانزدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی گفت: اقدام‌های خوبی در زمینه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر انجام شده است که امیدواریم به نتایج قابل قبولی برسد.

وی به ظرفیت ٧٩هزار مگاواتی نیروگاه‌ها اشاره کرد و افزود: هم اکنون نیروگاه‌ها با توان ٥٤ هزار مگاوات در حال تولید برق هستند و این در حالی است که تنها ٧٤٠ مگاوات سهم انرژی‌های تجدیدپذیر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در یک مقطع زمانی با مشکل قیمت روبه‌رو بودیم. قیمت برق ٩٧ تومان بود در صورتی که قیمت تمام شده انرژی‌های تجدیدپذیر رقمی به میزان ١١٠ تومان بود که قرار شد مابه‌التفاوت آن از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شود که در عمل این اتفاق انجام نشد.

نعمتی به لزوم حمایت همه جانبه از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری ١٠٠ هزار میلیارد تومانی از سوی بخش خصوصی شکل گرفته است که امیدواریم با حمایت‌های همه جانبه به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه به ارتباط بین دانشگاه با مجموعه‌های علمی کشور اشاره کرد و افزود: نقش دانشگاه‌ها در گسترش این ارتباط و تعامل می‌تواند موثر و گره‌گشا باشد.

وی تصریح کرد: اگر فضا برای بخش خصوصی در موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم شود این ظرفیت وجود دارد که بیش از ١٠٠ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود، مشروط بر اینکه دولت بخش خصوصی را رقیب خود نداند.

کد خبر 286923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =