جزئیات کاهش میزان تولید نفت اوپک و متعهدانش منتشر شد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه‌ترین گزارش خود، مقدار کاهش تولید نفت 11 عضو و ۱۰ هم‌پیمانش را برای 6 ماه آینده اعلام کرد.

به گزارش شانا، بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک، تولید نفت عربستان سعودی در این ماه و همسو با توافق اوپک، 322 هزار بشکه در روز با کاهش همراه شده است. عراق، امارات و کویت نیز به ترتیب تولید خود را 141، 96 و 85 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

ایران، لیبی و ونزوئلا سه کشوری هستند که بر اساس توافق یکصد و هفتاد و پنجمین نشست اوپک، از توافق کاهش تولید معاف شدند. اعضای اوپک و متعهدان غیراوپکی آن ماه گذشته میلادی (دسامبر) توافق کردند که یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز از تولید خود بکاهند.

تولید نفت روسیه نیز  در حالی بر اساس گزارش ماه ژانویه اوپک، 230 هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه این عدد را تایید نکرد و گفت: روسیه نمی‌تواند تولید نفت خود را به سرعت کاهش دهد و در ژانویه تنها می‌تواند 50 تا 60 هزار بشکه در روز از تولید خود بکاهد.

مکزیک، قزاقستان و عمان نیز بر اساس گزارش دبیرخانه اوپک پس از روسیه به ترتیب با کاهش روزانه 40 هزار بشکه، 40 هزار بشکه و 250 هزار بشکه بیشترین کاهش تولید را داشتند.

   

 

تولید نفت اوپک در ماه ژانویه

کد خبر 286928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =