انتقال موفقیت‌آمیز بار انرژی از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید منطقه خارک

اتصال کابل‌های جدید برق کارخانه درود 2، منیفولد بارگیری و آزمایشگاه نفت، به همت کارکنان واحد نوسازی و تعمیرات منطقه خارک انجام شد و بار انرژی از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید این منطقه با موفقیت انتقال یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، با تکیه بر توانمندی نیروهای واحد برق از مجموعه واحدهای نوسازی و تعمیرات منطقه خارک، برنامه اتصال کابل‌های جدید برق کارخانه درود 2، منیفولد بارگیری و آزمایشگاه نفت و همچنین تغییر و انتقال بار انرژی برق از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید اجرا شد و با موفقیت پایان یافت.

با توجه به انجام کابل‌کشی و نصب تجهیزات لازم در نیروگاه جدید منطقه خارک و انتقال بارهای مصرفی انرژی و در پی بروز اتصال کوتاه در مسیر کابل مربوط به مصارف کارخانه درود 2، آزمایشگاه و انشعابات بارگیری، واحد نوسازی و تعمیرات برق منطقه خارک با هماهنگی لازم اقدام به تغییر مسیر برق‌رسانی از نیروگاه قدیم به نیروگاه جدید کرد.

به این منظور پس از برگزاری جلسات فنی و بررسی همه‌جانبه برای جلوگیری از افت تولید نفت و بروز خسارات غیرمترقبه با کمترین زمان خاموشی از طریق دو رشته کابل موجود در پروژه نیروگاه جدید، همکاران واحد نوسازی و تعمیرات منطقه با اختصاص کلیدهای مجزا، مصرف‌کننده‎های یادشده را به نیروگاه جدید متصل کردند.

همچنین در ادامه اقدام‎های فنی تعمیراتی با تکیه بر دانش همکاران واحد نوسازی و تعمیرات برق منطقه خارک، سامانه کنترل و حفاظت الکتریکی کلید Incoming کارخانه درود 2 که سال‎ها با اشکال مواجه بود، عیب‎یابی و رفع اشکال شد و با انجام محاسبات فنی و مهندسی، پارامترهای رله‎های حفاظتی از قبیل (Over current، Under voltage، Over Voltage) تنظیم شد و کلیدهای موردنظر با ضریب اطمینان بالا در سرویس قرار گرفت.

کد خبر 286946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =