معاون اول رئیس جمهوری طرح گازرسانی به جنوب استان کرمان را افتتاح می‌کند

معاون اول رئیس جمهوری امروز (دوشنبه، یکم بهمن ماه) به منظور افتتاح طرح گازرسانی به جنوب شرق استان کرمان و چند طرح مهم عمرانی و صنعتی دیگر به استان کرمان سفر می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در سفر دو روزه به استان کرمان، با حضور در شهرستان جیرفت، طرح گازرسانی به جنوب استان کرمان را افتتاح می‌کند.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین کارخانه گندله‌سازی ایرانیان میدکو، بهره‌برداری از مجتمع فولادسازی سیرجان ایرانیان و نیز گندله‌سازی سیرجان را به طور همزمان در شهرستان بردسیر افتتاح خواهد کرد.

گفتنی است که خط لوله انتقال گاز کهنوج - جیرفت به همراه سه شهرستان و ۷۸ روستا، ۲ شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) در جنوب استان کرمان افتتاح می‌شود و مردم این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

با افتتاح پروژه گازرسانی به شهرستان‌های جیرفت، نرماشیر، فهرج و دو شهرک صنعتی جیرفت و بم، زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم جنوب و شرق استان کرمان از نعمت گاز فراهم می‌شود. خط لوله ۲۰ اینچی انتقال گاز کهنوج - جیرفت به طول تقریبی ۷۱ کیلومتر از نیروگاه شهر کهنوج آغاز می‌شود و در ادامه از مناطق فاریاب و عنبرآباد عبور می‌کند و تا شهر جیرفت ادامه می‌یابد و افزایش بهره‌مندی مناطق شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی را به همراه دارد.

با افتتاح خط لوله یادشده، ظرفیت انتقال گاز تا ۷ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد و در نتیجه، گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی این منطقه از استان کرمان، سرعت بیشتری می‌گیرد.

شایان ذکر است که هم‌اکنون ۵۰ شهر و ۹۵۹ روستا در استان کرمان به شبکه سراسری گاز متصل هستند و از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

کد خبر 286976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =