خط انتقال گاز کهنوج - جیرفت به توسعه زیرساخت‌های استان کرمان کمک می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مزیت افتتاح خط لوله انتقال گاز کهنوج-جیرفت را توسعه زیرساخت‌ها در جنوب استان کرمان دانست و گفت: ما به عنوان خدمتگزار مردم در شرکت ملی گاز شعار چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را برای صنعت گاز در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان کرمان، حسن منتظر تربتی امروز (دوشنبه، یکم بهمن‌ماه) در آیین رسمی بهره‎برداری از خط لوله انتقال گاز کهنوج_ جیرفت گفت: استان کرمان ۷۱ شهر دارد که تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم ۳۶ شهر گازرسانی شده بود و امروز ۵۳ شهر گازدار شده و ۱۳ شهر دیگر نیز پیمانکار اجرایی دارد، همچنین ۳ شهر تا پایان سال و باقیمانده شهرها در بهار سال آینده گازرسانی خواهند شد.

وی درباره گازرسانی به استان کرمان توضیح داد: گازرسانی روستایی استان کرمان در ابتدای دولت یازدهم بسیار محدود بود، اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، آقای زنگنه بر توسعه گازرسانی روستایی در مناطق کم برخوردار تاکید بسیار زیادی داشت.

معاون وزیر نفت در امور گاز تعداد روستاهای گازرسانی شده استان کرمان در ابتدای فعالیت دولت یازدهم را ۳۹۱ روستا اعلام کرد و گفت: اکنون ۱۰۷۳ روستا به شبکه گاز متصل شده اند و امروز نیز ۷۸ روستای دیگر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، افزون بر این عملیات گازرسانی به ۳۱۰ روستای دیگر در استان کرمان نیز در حال اجراست.

تربتی درباره افتتاح خط انتقال گاز کهنوج _ جیرفت توضیح داد: این طرح دو سال پیش کلنگ زنی شد و نهایی شدن آن اتفاق ویژه‌ای است که با پیگیری‌های آقای زنگنه به سرانجام رسیده است، به گونه‌ای که همه طرح‌ها در زمان مقرر خودشان با پیگیری وزیر نفت اجرایی می‌شوند و هیچ طرحی متوقف نمی‌شود.

وی ادامه داد: خط لوله انتقال گاز کهنوج-جیرفت نیز در زمان مقرر ۱۴ ماهه به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مزیت افتتاح خط لوله انتقال گاز کهنوج-جیرفت را توسعه زیرساخت‌ها در جنوب استان کرمان دانست و گفت: ما به عنوان خدمتگزار مردم در شرکت ملی گاز ایران شعار چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را برای صنعت گاز در نظر گرفته‌ایم و این صنعت را انقلابی‌ترین صنعت می‌شناسیم.


کد خبر 286986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =