9 قرارداد طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت امضا می‎شود

شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تا ساعاتی دیگر، در مجموع 9 قرارداد از مجموعه قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت را امضا می‎کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، امروز (سه‎شنبه، دوم بهمن‌ماه) شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب برای پروژه‎های کبود، گچساران خامی، لالی آسماری، نرگسی، منصوری آسماری و رامشیر با پنج شرکت ایرانی قرارداد امضا می‎کند و قرارداد پروژه‎های دانان، سعادت‎آباد و نفت‎شهر نیز بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و سه شرکت ایرانی امضا می‎شود.

بر اساس اعلام معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران، طرح نگهداشت و افزایش توان تولید در میدان‌های نفتی در دست بهره‌برداری کشور مشتمل بر 33 بسته کاری با پیش‎بینی بیش از 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در طول سه سال تعریف شده است. این طرح ملی که با هدف بهره‎مندی از توان شرکت‌‏های ایرانی و اشتغال‌زایی در دستور کار قرار گرفته، مشتمل بر 33 پروژه است که 29 پروژه در بخش خشکی و 4 پروژه در بخش فراساحل را شامل می‎شود.

این پروژه‎ها با میانگین سرمایه‌گذاری حدود 220 میلیون دلار و در محدوده جغرافیایی هفت استان نفت‌خیز کشور (خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان، کرمانشاه، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد) اجرا خواهند شد و پیش‎بینی می‌شود با اجرای آنها ظرفیت تولید نفت خام کشور به‌طور میانگین حدود 300 هزار بشکه در روز افزایش یابد که اضافه درآمد روزانه 14 میلیون دلار را در پی خواهد داشت.

کد خبر 287006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =