تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از سامانه نوین انبارداری شرکت انتقال گاز

شرکت انتقال گاز ایران با بهره گیری از سامانه نوین انبارداری و همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از ابتدای سال 96 تا پایان آذرماه امسال، بیش از 3 هزار کالای مورد نیاز خود را از شبکه داخلی انبارهای صنعت نفت و گاز تامین کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران،  سعید توکلی گفت: در مدت یاد شده، 3 هزار و 732 قلم کالای مورد نیاز خود را از شبکه داخلی انبارهای صنعت نفت و گاز تأمین کرده‌ایم، در حالی که خرید این اقلام خارج از شبکه انبار صنعت نفت (شرکت‌های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی) سبب تحمیل هزینه سه برابری به شرکت انتقال گاز ایران می‌شد.

وی با بیان اینکه تامین اقلام از شرکت‌های ایرانی معتبر و توانمند، اولویت اساسی این شرکت است، افزود: این شرکت فراتر از این برنامه گام برداشته و پیش از خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز، درخواست کالای مورد نظر را در شبکه انبار صنعت نفت و گاز بررسی می‌کند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران درباره فرآیند تامین و خرید کالا در شرکت انتقال گاز ایران گفت: پس از اعلام نیاز کالا از سوی مناطق عملیاتی، فرآیند خرید با در نظر گرفتن ابلاغیه‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران آغاز می‌شود. شرکت انتقال گاز ایران نیز همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها، پیش از درخواست خرید، اقدام به بررسی موجودی انبارهای شرکت‌های نفت و گاز کرده و کالای مورد نظر را با قیمت سیستمی خریداری می‌کند.

به گفته توکلی، تحقق این فرآیند سبب کاهش قابل توجه هزینه‌های تامین کالا به ارزش سیستمی 180 میلیارد تومان شده، در حالی که ارزش این اقلام در بازار نسبت به قیمت سیستمی، چند برابر بیشتر است.

کد خبر 287008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =