آغاز به کار تله‌مدیسین و آموزش از راه دور در شرکت نفت فلات قاره

با حضور مدیر منابع انسانی و رئیس بهداشت و درمان شرکت نفت فلات قاره ایران، تله‌مدیسین و آموزش از راه دور (health information system) در این شرکت آغاز به‌کار کرد و ارتباط مستقیم با کادر درمانی مناطق عملیاتی و سکوها برقرار شد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت نفت فلات قاره ایران، این ارتباطات با تلاش همکاران واحد ICT و به‌منظور ایجاد زمینه‌ای مناسب برای مشاوره‌های لازم در موارد اورژانس بین پزشکان سکوها و مناطق و نیز متخصص مستقر در ستاد انجام شد.

همزمان و برای استفاده بهینه از ساختار شکل گرفته، کارگاه‌های آموزشی به‌صورت Online ویژه آموزش کادر درمانی و با اولویت پزشکان سکو بر اساس برنامه منظم هفتگی  آغاز شد. این آموزش‌ها که با هدف توانمندسازی کادر درمانی در مواجهه با شرایط اورژانس تدوین شده است، هر هفته با حضور تعدادی از پزشکان سکوها و مناطق و به شکل ویدئوکنفرانس برگزار می‎شود.

(telemedicine) به معنای «پزشکی از راه‌ دور» و مشتمل بر نگهداری، مراقبت، تشخیص، مشاوره و معالجه است. همچنین در این مرحله توجه به انتقال داده‌های پزشکی و مسائل آموزشی نیز وجود دارد. در نگاهی جامع‌تر و کامل‌تر، تله‌مدیسین به کاربرد فناوری‌های پزشکی و ارتباطی برای تبادل هرگونه اطلاعات، اعم از داده، صدا یا ارتباطات تصویری بین پزشک و بیمار یا پزشک و متخصصان بهداشت و درمان در موقعیت‌های مجزای جغرافیایی و به‌منظور ایجاد امکان تبادل برای مقاصد پزشکی، بهداشتی - درمانی، تحقیقاتی، آموزشی و تحصیلی گفته می‌شود.

کاربردهای تله‌مدیسین بسیار گسترده و فراگیر است، اما هم‌اکنون در شرکت نفت فلات قاره برای دو منظور استفاده می‌شود:

مشاوره از راه دور (Tele consulation): که به‌وسیله ابزار گوناگونی اتفاق می‌افتد مانند کنفرانس ویدئویی.

آموزش از را دور (Tele education): در جهان امروز این موضوع به اثبات رسیده که توسعه هر علمی نیازمند آموزش گروه‌های متخصص آن علم است.

کد خبر 287031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =