۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر: 287032
پیشرفت طرح پتروشیمی لردگان از مرز 94 درصد گذشت

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان گفت: امیدواریم طرح اوره و آمونیاک لردگان تا پاییز سال آینده به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

محسن محمودی در جریان بازدید بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره پیشرفت طرح پتروشیمی لردگان به خبرنگار شانا گفتطرح پتروشیمی لردگان در مجموع به پیشرفت 94.27 درصد رسیده است. 

وی با بیان اینکه این مجتمع تولیدی  با توجه به تک بودن در منطقه، باید واحد یوتیلیتی مستقل داشته باشد، گفت: واحد یوتیلیتی به عنوان فاز نخست طرح پتروشیمی لردگان 91 درصد پیشرفت دارد که براساس برنامه امیدواریم بهار سال آینده تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اشاره به اینکه واحد آمونیاک این طرح نیز به عنوان فاز دوم، حدود 91درصد پیشرفت دارد که امیدواریم در تابستان 98 به اتمام برسد، افزود: واحد اوره به عنوان فاز سوم طرح نیز حدود 86 درصد پیشرفت دارد که براساس برنامه، پاییز سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته محمودی، 700 میلیون یورو در طرح اوره و آمونیاک لردگان سرمایه‌گذاری شده که 502 یورو آن از طریق فاینانس تأمین شده است.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد وزنی تجهیزات طرح پتروشیمی لردگان از داخل تهیه شده است، تصریح کرد: غیر از تجهیزات اصلی طرح، همه مبدل‌ها، درام‌ها،دو برج دی‌اکسید‌کربن و بسیاری از تجهیزات دیگر همه از ساخت داخل استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اشاره به اینکه براساس آمار روز، 2313 نفر در این طرح مشغول به کار هستند، گفت: خوشحالیم که توانسته‌ایم رکورد 18 میلیون نفر ساعت بدون حادثه منجر به فوت را در این طرح ثبت کنیم.

مجتمع پتروشیمی لردگان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 755 هزار تن محصول در استان چهارمحال‌ و‌ بختیاری منطقه فلارد در فاصله 55 کیلومتری شهرستان لردگان در حال ساخت است.

کد خبر 287032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =