۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
  • کد خبر: 287033
ایران از بازار انرژی حذف شدنی نیست

رئیس جمهوری گفت: با قدرتی که ایران از لحاظ نفت و گاز در اختیار دارد، کشوری نیست که کسی بخواهد آن را از بازار انرژی حذف کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، سوم بهمن‌ماه) در جلسه هیئت دولت با تبریک فرا رسیدن بهمن‌ماه، ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌ مبارک دهه فجر به ملت ایران، با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند در دو موضوع نفت و صادرات و فروش آن و مسائل بانکی، ایران را در فشار قرار دهند، گفت: در ارتباط با مسائل نفتی خوشبختانه مسیرها و راه‌های مختلفی را برای فروش نفت دنبال می‌کنیم و با افتخار تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم.

وی افزود: همه کشورها می‌دانند که این تحریم ظالمانه، غیرقانونی و علیه ملت ایران بوده و علیه هیچ فرد، نهاد یا دستگاه دولتی نیست و تنها منجر به اعمال فشار به مردم ایران خواهد شد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه خوشحالیم طی 40 سال گذشته ذخایر کشف شده نفت کشور نسبت به آغاز انقلاب حدود 2 برابر شده است، تصریح کرد: مقدار ذخایر امروز نفت و میعانات کشور در مقایسه با ابتدای انقلاب، رقم بالایی است و نشان می‌دهد که موفقیت‌های خوبی در کشف منابع جدید داشته‌ایم.

روحانی عنوان کرد: بر اساس خبر وزیر نفت در نشست امروز هیئت وزیران، یک میدان جدید نفتی در حوزه آبادان کشف شده که ذخایر آن از لحاظ کمی و کیفی قابل ملاحظه است و این بدان معناست که با قدرتی که ایران از لحاظ نفت و گاز در اختیار دارد، کشوری نیست که کسی بخواهد آن را از بازار انرژی حذف کند.

وی با تاکید بر اینکه ایران نه‌تنها در بخش انرژی، بلکه در دیگر زمینه‌ها از جمله تاثیرگذاری در منطقه، مسائل فرهنگی، سیاست‌های جهانی و موضوعات علمی و فناوری که امروز نقش ارزشمندی در آن ایفا می‌کند، حذف‌شدنی نیست، گفت: با اطمینان به مردم ایران می‌گوییم که همه مسئولان کشور به‌ویژه در وزارت نفت، تلاش خواهند کرد تا به وظایف خود طبق قانون عمل کنند و در تولید و فروش نفت و گاز و میعانات همه کوشش خود را به‌کار بگیرند و از راه‌ها و مسیرهای مختلفی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنند.

کد خبر 287033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =