کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه بندرعباس افزایش می‌یابد

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس از آماده بهره‌برداری بودن طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه بندرعباس خبر داد و گفت: تا پایان امسال کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه بندرعباس به یورو ارتقا خواهد یافت.

هاشم نامور در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: با راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه بندرعباس، افزون بر افزایش ظرفیت فرآورده‌های تولیدی در این پالایشگاه، ‌ کیفیت محصولات تولیدی بهبود خواهد یافت.

وی افزود: با راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز این پالایشگاه روزانه ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در این پالایشگاه تولید خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹۷ کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه نیز به یورو ارتقا یابد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس تاکید کرد: پیش از این مقدار بنزین تولیدی در پالایشگاه بندرعباس از روزانه ۸ میلیون لیتر به روزانه ۱۲ میلیون لیتر افزایش یافته بود.

نامور تصریح کرد: واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌گاز، واحد تصفیه آب‌ ترش، واحد تصفیه گاز آمین، واحد تولید برق، واحد تولید نیتروژن، واحد جدید تولید ازت، واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک و ۱۷ مخزن ذخیره‌سازی فرآورده در این طرح پیش از این در سرویس قرار گرفته و طرح به‌طور کامل آماده بهره‌برداری است.

به گزارش شانا، طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای ۹ واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت ۲۱ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت‌گاز با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ۱۲۰ تن در روز از واحدهای مهم این طرح است.

با اجرای این طرح ظرفیت تولید بنزین ۳ میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد و ۷۰ درصد از بنزین تولید این پالایشگاه (۸ میلیون لیتر) یورو ۴ خواهد شد و سرانجام ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه به ۱۲ میلیون لیتر می‌رسد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ٣٥٠ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی است که به دلیل موقعیت مکانی، ویژگی‌هایی همچون استفاده از آب دریا به منظور خنک کردن و تهیه آب شیرین و استفاده از اسکله اختصاصی برای دریافت نفت خام و صادرات فرآورده دارد.

تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین براساس استانداردهای یورو ۴، کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، فراهم شدن زمینه اشتغال مولد و ایجاد زمینه‌های لازم برای تربیت نیروهای متخصص از مزایای بهره‌برداری از این طرح است.

کد خبر 287472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =