۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
  • کد خبر: 281828
گام‌به‌گام با صنعت نفت در سال 96 (3)

شانا _ گروه عکس: دو روز بیشتر به پایان سال 96 نمانده است، سالی که شاهد رخدادهای مهمی در صنعت نفت بودیم؛ از افتتاح فازهای 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی و 5 مجتمع‌ پتروشیمی گرفته تا آغاز تولید مستمر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، رای اعتماد دوباره مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت و امضای قرارداد توسعه فاز 11، حماسه رگ سفید تا گازرسانی به دورترین نقاط کشور، تامین سوخت زمستانی و افزایش تولید بنزین پالایشگاه‌‌ها. این‌ها گوشه‌ای از رخدادهای مهم امسال صنعت نفت است که به روایت تصویر از نظرتان می‌آید.

عکس سال 1

16طرح زیرساختی هشتم شهریورماه 96 همسو با اجرای مسئولیت اجتماعی از سوی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور مرضیه شاهدایی، معاون پیشین وزیر نفت در امور پتروشیمی افتتاح شد.

 

عکس سال 2

نمایی از طلوع آفتاب در تاسیسات پالایشگاه ستاره خلیج فارس
طرح احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با هدف تولید بیش از ۷۵ درصد بنزین و گازوئیل از خوراک میعانات گازی که در سال ۸۶ آغاز شد و مشتمل بر سه فاز پالایش میعانات گازی هر یک با ظرفیت پالایش ۱۲۰ هزار بشکه در روز با واحدهای فرآیندی، یوتیلیتی، مخازن و دیگر واحدهای جانبی است. این پالایشگاه با تولید ۳۶ میلیون لیتر در روز بنزین یورو ۴ و ۱۳,۵ میلیون‌ لیتر نفت گاز یورو ۵ کشور را از واردات بنزین بی نیاز و مازاد محصول تولیدی را صادر خواهد کرد.

   

عکس سال 5

الوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه با بیژن زنگنه، وزیر نفت در محل وزارت نفت دیدار و گفت‌گو کرد.

عکس سال 3

مراسم قدردانی از حیدر بهمنی مدیرعامل پیشین و معارفه سپهر سپهری مدیر عامل و رئیس جدید هیئت مدیره شرکت ملی حفاری  روز دوشنبه، ۲۷ شهریور با حضور علی کاردر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت و اعضای هیئت مدیره این شرکت برگزار شد. 

 

عکس سال 1

یکم مهر ماه امسال یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در تهران جمعی از فعالان داخلی و خارجی صنعت پلاستیک و پلمیر را گردهم آورد.

عکس سال 3

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  روز سه‌شنبه، چهارم مهرماه با حضور کارکنان ستادی و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت در محل یادمان شهدای گمنام وزارت نفت برگزار شد.

عکس سال 2

خوزه د ونشیا، نماینده ویژه رئیس جمهوری فیلیپین، سه‌شنبه، چهارم مهرماه با حضور در ساختمان وزارت نفت با بیژن زنگنه، وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو کرد.


عکس سال 4

دیدار و گفت‌وگوی بیژن زنگنه، وزیر نفت با کارن کاراپتیان، نخست وزیر ارمنستان، روز سه‌شنبه، ۱۸ مهرماه در محل اقامت نخست وزیر ارمنستان انجام شد. مذاکرات وزیر نفت و نخست‌وزیر ارمنستان در این دیدار که دوستانه و در چارچوب منافع ملی دو کشور بود، نخست‌وزیر ارمنستان علاقه‌مندی خود را برای خرید مستقل گاز از ایران (افزون بر تهاتر گاز و برق) اعلام کرد و قرار شد مذاکرات بیشتر در این باره با شرکت ملی گاز ادامه یابد.

عکس سال 5

وزیر نفت بعد از دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان به سومین نمایشگاه و کنگره راهبردی نفت و نیرو  در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما رفت و این همایش را افتتاح کرد.

عکس سال 6

مراسم تکریم عباس کاظمی و معارفه علیرضا صادق‌آبادی به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران روز یکشنبه ۲۳ مهرماه با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و معاونانش برگزار شد.

عکس سال 7

بیژن زنگنه وزیر نفت روز سه‌شنبه، ۲۵ مهرماه با کیون هیون می، وزیر زمین و امور زیربنایی و حمل‌ونقل کره جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عکس سال 8

بیژن زنگنه، وزیر نفت، پس از دیدار با وزیر کره جنوبی با عبدالعزیز کاملوف، وزیر امورخارجه ازبکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

عکس سال 9

نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان با حضور امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت و میکائیل کلور- برشتولد، سفیر آلمان در ایران روز سه‌شنبه، دوم آبان ماه در تهران برگزار شد.

عکس سال 10

دکل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران مستقر روی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید روز یکشنبه هفتم آبان ماه، بر اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ رگ سفید دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، دو نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران جان باختند.

عکس سال 12

بیژن زنگنه، وزیر نفت، صبح روز ۱۱ آبان‎ماه به همراه علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت و هیئت همراه از موقعیت چاه مشتعل ۱۴۷ میدان رگ سفید بازدید کرد.

عکس سال 13

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان روز پنجشنبه ۱۱ آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی خوزستان در اهواز آغاز به‌کار کرد.

عکس سال 8

با همت کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، بیش از 3 میلیون و ۳۲۳ هزار لیتر نفت سفید از طریق ۱۸۴ نفتکش و بیش از 2میلیون و ۸۳۸ هزار لیتر نفت‌گاز با ۱۱۹ نفتکش در مناطق زلزله‌زده توزیع شد.

عکس سال 1

مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان نمونه صنعت نفت روز شنبه، چهارم آذرماه در حیاط ساختمان مرکزی وزارت نفت با حضور مرضیه شاهدایی، قائم مقام وزیر نفت، علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و سرهنگ علیرضا آشوری، فرمانده بسیج اداره‌ها و وزارتخانه‌های تهران بزرگ و محمدعلی فلاح، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت برگزار شد.

عکس سال 5

بیژن زنگنه، وزیر نفت روز دوشنبه، ۱۳ آذرماه با میهایلی وارگا، وزیر اقتصاد مجارستان درباره گسترش روابط دو کشور در بخش انرژی گفت‌وگو کرد.

عکس سال 7

بیژن زنگنه، وزیر نفت، 13 آذر ماه با حامد یونس، معاون وزیر نفت عراق در امور گاز دیدار و گفت‌وگو کرد.

عکس سال 4

نمایی از تاسیسات گازی خورموج در غروب آفتاب

تاسیسات تقویت فشار گاز خورموج در ۹۰ کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر و آب پخش در بخش شهرستان دشتستان بوشهر با هدف افزایش پایداری انتقال گاز روی خط پنجم قرار گرفته‌اند و گاز ترش میدان گازی پارس جنوبی را برای تزریق، به میدان نفتی آغاجاری منتقل می‌کنند.

عکس سال 6

بیژن زنگنه، روز سه‌شنبه، ۲۰ آذرماه با ونگ یانگ گئو، رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

عکس سال 10

حماسه مردان نفت در رگ سفید

عکس سال 3

حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز روز ۲۸ آذرماه در آیین بهره‎برداری رسمی از خط لوله انتقال گاز بافق - بهاباد در استان یزد به خبرنگاران گفت: پروژه گازرسانی به بهاباد به عنوان آخرین پروژه گازرسانی در استان یزد با موفقیت پایان یافت و با آغاز فعالیت آن امروز ۱۰۰ درصد مردم استان یزد و سرانجام شهر بهاباد از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

عکس سال 2

حادثه فوران و آتش‌سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ به هنگام حفاری به‌وسیله دکل ۹۵ شرکت ملی حفاری ایران در هفتم آبان‌ماه رخ داد و در جریان آن دو نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران جان خود را از دست دادند و دستگاه حفاری و تجهیزات آن به طور کامل در آتش سوخت. این چاه پس از ۵۸ روز در نتیجه تلاش بی‌وقفه و مستمر مهارگران صنعت نفت در شامگاه سه‌شنبه پنجم دی‌ماه مهار شد و فوران و آتش سرکش آن مهار شد.

کد خبر 281828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =