گزارش دستاوردهای یکساله صنعت نفت در هفته دولت

گزارش اهم فعالیت‌های یک‌ساله صنعت نفت به مناسبت آغاز هفته دولت به شرح زیر است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

دستاورد دولت 14
آغاز تولید نفت در میدان مشترک یاران جنوبی، نمایی از یک دکل حفاری در میدان یاران


دستاورد دولت 12

واحد جمعآوری گازهای مشعل میدان پارسی در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز آغاجاری به‌طور رسمی افتتاح شد تا از سوزاندن روزانه ۳ تا ۷,۵ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری شود.

دستاورد دولت 16

حادثه فوران و آتش سوزی چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ به هنگام حفاری به‌وسیله دکل ۹۵ شرکت ملی حفاری ایران در هفتم آبان‌ماه 96 رخ داد و در جریان آن دو نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران جان خود را از دست دادند و دستگاه حفاری و بخش عمده تجهیزات آن به طور کامل در آتش سوخت. این چاه پس از ۵۸ روز در نتیجه تلاش بی‌وقفه و مستمر مهارگران صنعت نفت در شامگاه پنجم دی‌ماه مهار و آتش سرکش خاموش و به کنترل در آمد.

دستاورد دولت 11

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

نمایی از تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل کرنج و پارسی

گازهای جمع‌آوری شده پس از فشارافزایی دوباره به تاسیسات شرکت ملی نفت بازمی
گردد تا در کارخانه گاز و گاز مایع ۱۵۰۰ مایعگیری و به میدان کرنج تزریق شود. 

دستاورد دولت 10

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

شیلنگ‏‌های فرسوده گوی شناور (SBM) که در فاصله پنج کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد، با تلاش گروه تعمیرات زیر آب منطقه لاوان و همکاری واحدهای تعمیرات، گروه بازسازی دریایی سیری، عملیات دریایی، بهرهبرداری، تدارکات و تخلیه و بارگیری، بازرسی فنی، حفاظت فنی و ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)  برای پیشگیری از هرگونه مشکلی در صادرات نفت خام تعویض شد.

دستاورد دولت 9

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA مجتمع فرآورش گاز هنگام از سوی رئیس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس، شامگاه چهارشنبه نهم اسفندماه 96 به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. این مجتمع با ظرفیت فرآورش روزانه ۸۰ میلیون فوت مکعب گاز و با تلاش متخصصان داخلی عملیاتی شده است.

دستاورد دولت 8

فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس  با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، فرماندار و استاندار هرمزگان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد صنعت نفت کشور به‌طور رسمی افتتاح شد.

دستاورد دولت 7

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

افتتاح طرح افزایش تولید و ارتقای کیفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس

دستاورد دولت 6

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA واحد بنزین سازی و بخش تصفیه نفتای سنگین (HNHT) واحدِ ایزومریزاسیون پالایشگاه بندرعباس نهم اسفندماه 96 با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، علیرضا صادق آبادی، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش به بهره‌برداری رسمی رسید.

دستاورد دولت 4

طرح احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با هدف تولید بیش از ۷۵ درصد بنزین و گازوئیل از خوراک میعانات گازی که در سال ۸۶ آغاز شد و مشتمل بر سه فاز پالایش میعانات گازی هر یک با ظرفیت پالایش ۱۲۰ هزار بشکه در روز با واحدهای فرآیندی، یوتیلیتی، مخازن و دیگر واحدهای جانبی است که با تولید ۳۶ میلیون لیتر در روز بنزین یورو ۴ و ۱۳,۵ میلیون‌لیتر نفت گاز یورو ۵ کشور را از واردات بنزین بی نیاز و مازاد محصول تولیدی را صادر خواهد کرد.

دستاورد دولت 3

خط لوله

قرار است در منطقه غیزانیه، با همکاری صنعت نفت (از جمله شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز کارون) پروژه آبرسانی که بخشدار غیزانیه آن را بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی می‌نامد، اجرا شود.

این پروژه، خط لوله ۵۲ کیلومتری است که از سال ۹۳ تعریف شده و هزینه ۳۰ کیلومتر از آن، از سوی صنعت نفت تامین می‌شود.

دستاورد دولت 2

 عملیات نصب سکوی فاز 14 پارس جنوبی. سکوی اصلی A فاز 14 پارس جنوبی با وزنی معادل 2500 تن، ظرفیت برداشت روزانه 500 میلیون فوت مکعب (14.1 میلیون مترمکعب) گاز ترش غنی را از بلوک فاز 14 پارس جنوبی دارد.

دستاورد دولت 1

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA پمپ درون چاهی میله‌ای مکش (SPR) که یکی از ۱۰ قلم کالای راهبری صنعت نفت است، با همکاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و دانشگاه چمران ساخته شد.

کد خبر 284232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =