عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ‪ ۵۰۰‬مگاواتی پاسارگاد در قشم آغاز شد

عملیات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ‪ ۵۰۰‬ مگاواتی پاسارگاد در قشم با دو هزار و ‪ ۵۳۰‬میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، سه‌شنبه آغاز شد.

به گزارش شانا، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران در حاشیه مراسم آغاز عملیات احداث نیروگاه ‪ ۵۰۰‬مگاواتی قشم در جمع خبرنگاران گفت: با هدف توسعه ‌ظرفیت‌های تولید برق و رشد مصرف صنایع در قشم و استان هرمزگان، نیروگاه سیکل ترکیبی ‪ ۵۰۰‬مگاواتی قشم با دو واحد گازی هر یک به ظرفیت ‪ ۱۶۲‬مگاوات به همراه یک واحد بخار به‌ ظرفیت ‪ ۱۶۲‬مگاوات احداث می‌شود.

مهندس محمد بهزاد افزود: نیروگاه‪ ۵۰۰ ‬مگاواتی پاسارگاد قشم در زمینی به مساحت ۵۰‬ هکتار در جزیره قشم و با سرمایه‌گذاری۷۳۰‬ میلیارد ریالی و ‪۱۵۰‬میلیون یورویی در مدت ‪۳۰‬ ماه احداث می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت وزارت نیرو، توانیر و سازمان توسعه برق ایران و همچنین سازمان منطقه ‌آزاد قشم در اجرای ‌این طرح گفت: سرمایه‌گذاران این پروژه عظیم، شرکت الماتکو، ساختمانی پگا، والا انرژی و بانک پاسارگاد هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد صنعتی - تجاری قشم، نیز در این مراسم گفت: توسعه و احداث زیر ساخت‌ها به ویژه در بخش تامین انرژی در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد.

مهندس محمد اصغری در باره ‌توسعه صنایع در جزیره ‌قشم افزود: توسعه صنایع بویژه صنایع انرژی ‌بر، نیازمند تامین انرژی به ویژه در بخش برق است که احداث نیروگاه ‪ ۵۰۰‬مگاواتی پاسارگاد در جزیره قشم موجب رشد سریع صنایع در این منطقه می‌شود.

در این مراسم، مهندس یزدگردی، عضو هیئت مدیره شرکت قشم مولد نیز در باره احداث این نیروگاه در قشم، گفت: با توجه به رشد مصرف انرژی در کشور به ویژه در بخش صنایع، باید سالانه ‪۱۰‬نیروگاه با ظرفیت برابر با نیروگاه ‪۵۰۰‬ مگاواتی پاسارگاد در قشم احداث شود.

وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی ‪ ۵۰۰‬مگاواتی پاسارگاد در قشم، به روش ‬ساخت، مالکیت و بهره برداری (بی.او.او) احداث می‌شود. ‪ 

کد خبر 128205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =